Instagram está tan presente na vida dos mozos actuais que traspasou a barreira da rede social para converterse nunha sorte de álter ego dixital. Un espazo onde retransmiten cada acción diaria —por rutineira que sexa— pero no que tamén compran roupa, realizan consultas sobre os seus estudos, críticas sobre bares e restaurantes... e ligan.
Con esta última intención xurdiron varias contas de Instagram que están a causar furor entre os universitarios galegos. Todas levan no seu título a palabra crave "salseo" acompañada da súa "área de influencia": @
Seguindo esta premisa, os usuarios e usuarias —nunha proporción bastante similar— buscan o seu crush, un termo que substituíu á anticuada media laranxa por referirse a algo máis efémero. Un exemplo: "Ola salseo, busco o insta do meu crush. É un mozo que onte estaba na parte de abaixo de Intercentros [unha das bibliotecas de Lugo]. Creo que fai Veterinaria. Ía vestido con camiseta gris e ten o pelo ondulado e negro. Anónimo plis". Outro, a modo de anuncio por palabras: "Mozo serio e responsable busca moza en Santiago para amizade ou o que xurda. Anónimo porfa".
Estes textos foron enviados previamente por mensaxe privada aos administradores destas contas de Instagram, que fan unha simple captura de pantalla e publícanos, asegurando desta forma o anonimato. A partir de aí, o mecanismo é o seguinte: outros usuarios responden a estas publicacións citando contactos seus que encaixen na descrición. Despois, o emisor da mensaxe orixinal, o crush searcher, poderá revisar os perfís suxeridos por se se tratase da persoa buscada e, en última instancia, iniciar un chat privado con ela.
Na práctica estas contas serven para que centos de mozos se coñezan, concorden ou non coa descrición do autor da mensaxe
Claro que iso é só a teoría, porque tamén hai quen se lanza a falar a pesar de que as propostas recibidas pouco teñan que ver coa persoa buscada. E, do mesmo xeito, moitos seguidores destas contas citan a amigos totalmente alleos ao descrito polo emisor da mensaxe simplemente para gastarlles unha broma ou para empuxalos a coñecer a alguén.
EFECTIVIDADE. Trátese ou non da persoa que se buscaba orixinariamente, a realidade é que se producen decenas de interaccións diarias entre mozos dos campus de toda Galicia con estas contas de Instagram como catalizadoras. ¿E teñen éxito? "Si, moitos acaban quedando; mándanme despois mensaxes de agradecementos e incluso fotos deles xuntos", explica o administrador dun destes perfís, que prefire non revelar a súa identidade.
Esta sorte de Cupido anónimo conta que se decidiu a crear o seu perfil de @
No que concierne ás contas de @
E aínda que despois sexan citados outros usuarios como posibles candidatos, a hipotética conversa iniciarase a través de mensaxe privada, polo que ninguén se decatará se contactaron ou non con eles.
Pros e contras
Este mecanismo, e o das redes en xeral, fai que cando dúas persoas quedan cara a cara xa teñan moita información sobre o outro. E isto ten as súas vantaxes e inconvenientes: os máis tradicionais dirán que se perde certo misterio na primeira cita e que terán menos de que falar, mentres que os adeptos do ligoteo 2.0 veno positivo por coñecer xa os gustos e intereses do outro.