O furor do 'crush' en Galicia

A tecnoloxía ábrese paso entre as barras de bar e pistas de baile como medio de flirteo. Varias contas de Instagram axudan os universitarios galegos a dar coa súa media laranxa

Un joven consulta la cuenta @salseo_usc en su smartphone. AGN
photo_camera Un mozo consulta a conta @salseo_usc no seu smartphone. AGN

Instagram está tan presente na vida dos mozos actuais que traspasou a barreira da rede social para converterse nunha sorte de álter ego dixital. Un espazo onde retransmiten cada acción diaria —por rutineira que sexa— pero no que tamén compran roupa, realizan consultas sobre os seus estudos, críticas sobre bares e restaurantes... e ligan.

Con esta última intención xurdiron varias contas de Instagram que están a causar furor entre os universitarios galegos. Todas levan no seu título a palabra crave "salseo" acompañada da súa "área de influencia": @salseo_usc no campus de Santiago, @salseouvigo en Vigo, @salseo_usclugo en Lugo... O obxectivo é claro: "Salseo está aquí pa que folles ou o que xurda", pode lerse no encabezado dunha delas, evidenciando que no cortexo 2.0 prima a concreción sobre calquera estratexia de sedución.

Seguindo esta premisa, os usuarios e usuarias —nunha proporción bastante similar— buscan o seu crush, un termo que substituíu á anticuada media laranxa por referirse a algo máis efémero. Un exemplo: "Ola salseo, busco o insta do meu crush. É un mozo que onte estaba na parte de abaixo de Intercentros [unha das bibliotecas de Lugo]. Creo que fai Veterinaria. Ía vestido con camiseta gris e ten o pelo ondulado e negro. Anónimo plis". Outro, a modo de anuncio por palabras: "Mozo serio e responsable busca moza en Santiago para amizade ou o que xurda. Anónimo porfa".

Estes textos foron enviados previamente por mensaxe privada aos administradores destas contas de Instagram, que fan unha simple captura de pantalla e publícanos, asegurando desta forma o anonimato. A partir de aí, o mecanismo é o seguinte: outros usuarios responden a estas publicacións citando contactos seus que encaixen na descrición. Despois, o emisor da mensaxe orixinal, o crush searcher, poderá revisar os perfís suxeridos por se se tratase da persoa buscada e, en última instancia, iniciar un chat privado con ela.

Na práctica estas contas serven para que centos de mozos se coñezan, concorden ou non coa descrición do autor da mensaxe

Claro que iso é só a teoría, porque tamén hai quen se lanza a falar a pesar de que as propostas recibidas pouco teñan que ver coa persoa buscada. E, do mesmo xeito, moitos seguidores destas contas citan a amigos totalmente alleos ao descrito polo emisor da mensaxe simplemente para gastarlles unha broma ou para empuxalos a coñecer a alguén.

EFECTIVIDADE. Trátese ou non da persoa que se buscaba orixinariamente, a realidade é que se producen decenas de interaccións diarias entre mozos dos campus de toda Galicia con estas contas de Instagram como catalizadoras. ¿E teñen éxito? "Si, moitos acaban quedando; mándanme despois mensaxes de agradecementos e incluso fotos deles xuntos", explica o administrador dun destes perfís, que prefire non revelar a súa identidade.

Esta sorte de Cupido anónimo conta que se decidiu a crear o seu perfil de @salseo por imitación, "porque noutras universidades españolas xa os había e vin que funcionaban". E o seu labor, aínda que comezou de forma desinteresada, repórtalle agora beneficios. Non quere falar de cifras, pero ao ter 10.000 seguidores pode embolsarse máis de 500 euros ao mes.

O anonimato, condición sine qua non para lanzarse
É un feito que no flirteo 2.0 os pasos á hora de coñecer a alguén avanzan máis rápido. Especialmente as iniciais, porque nas redes é moito máis sinxelo que xurda un primeiro achegamento en forma de conversa por chat. E esta facilidade débese ao anonimato que confire internet. En Instagram moitos usuarios nin sequera poñen o seu nome no perfil e, aínda que o fagan, saben que quizais non vexan a outra persoa na súa vida a non ser que queden con ela. E iso espanta os medos.

No que concierne ás contas de @salseo das universidades galegas, o administrador garante o anonimato dos emisores das mensaxes, o que fai que se lancen a escribir aspectos sobre a persoa que buscan que, de saberse a súa identidade, xamais publicarían.

E aínda que despois sexan citados outros usuarios como posibles candidatos, a hipotética conversa iniciarase a través de mensaxe privada, polo que ninguén se decatará se contactaron ou non con eles.

Pros e contras
Este mecanismo, e o das redes en xeral, fai que cando dúas persoas quedan cara a cara xa teñan moita información sobre o outro. E isto ten as súas vantaxes e inconvenientes: os máis tradicionais dirán que se perde certo misterio na primeira cita e que terán menos de que falar, mentres que os adeptos do ligoteo 2.0 veno positivo por coñecer xa os gustos e intereses do outro.

Comentarios