A alcaldesa do Porriño: "Non é certo que o tren teña que pasar a 30 quilómetros por hora"

Eva García estudia outras hipóteses coma se a sinalización era "suficiente" ou se o maquinista recibira a información sobre como circular por ese tramo

A alcaldesa do Porriño, Eva García de la Torre, asegurou este sábado que os ferrocarrís non pasan pola localidade a 30 quilómetros por hora: "Non é certo que, polo Porriño, o tren teña que pasar a 30 quilómetros por hora, porque (os trens) non pasan a esa velocidade".

En declaracións aos medios fronte á estación de tren do municipio, a rexedora explicou que se estaban efectuando obras de mantemento na vía para que este convoi non chegase tan lento ao destino. De feito, precisou que en Portugal se recondicionou e electrificou toda a vía para conseguir unha maior velocidade, obxectivo que se logrou, pois reduciuse en 45 minutos o traxecto. Agora, engadiu, na parte española estaba a facerse o mesmo.

Respecto diso, Eva García mostrouse partidaria de expor outras hipóteses coma se a sinalización era "suficiente" ou se o maquinista recibira a información de que tiña que reducir a velocidade nese tramo, desde que punto debía facelo e se había sinais que así llo indicasen.

Neste sentido, afirmou que faleceu "alguén que estaba a facer o seu traballo", que levaba "moito tempo facéndoo" e que "estaba preparado para entrar no pobo a unha velocidade determinada". Por iso, considera que é necesario saber se a información da que dispuña o maquinista era "adecuada" para que o sinistro non se producise.

"Esperar que a investigación avance para buscar responsabilidades", apostilou respecto diso.

Cuestionada sobre as obras que se realizaron na vía para que o convoi puidese pasar máis rápido, precisou que logo delas houbo incidentes no paso a nivel situado no centro da localidade. "O que pasaba é que non baixaban as barreiras: pasaba o tren a toda velocidade e baixábanse dúas barreiras e unha non", narrou a alcaldesa, quen asegurou que, aínda que "Adif dicía que o tren pasaba a menos velocidade", hai vídeos e fotografías que proban o contrario.

"Dicía (Adif) que se había algún obstáculo na vía ou persoa, que o tren tiña suficiente marxe de parada...", manifestou a rexedora, que se limitou a engadir un "bueno" respecto diso. Sobre este asunto, indicou que tivo unha reunión en setembro do pasado ano co director xeral de Adif, quen, segundo precisou a alcaldesa, "tiña coñecemento dos fallos das barreiras": "E como non deran co quid de reparalo definitivamente cambiaron todo o sistema para que non volvese haber o fallo das barreiras", apostilou.

Así mesmo, solicitou que se soterre a liña do tren ao argumentar que calquera circunstancia que faga descarrilar a un ferrocarril que circula a 120, 100, 90 ou incluso 80 quilómetros por hora polo centro da localidade pode provocar "unha masacre". "Nunha poboación con mais de 20.000 habitantes, polo centro o tren pasa a 120 quilómetros por hora e fixéronse traballos na vía para que se permitise que pase máis rápido", denunciou a rexedora, quen considera que se o descarrilamento, en lugar de ser onde foi se producise "un pouco máis arriba ou en dirección contraria", poderíase meter na praza de abastos da localidade. "As consecuencias serían moito peores", destacou.

Pero ademais, a alcaldesa cuestionou que a máquina se atopase en perfecto estado, xa que sostén que, de ser así, "non ocorrese nada". "Algo se fixo mal, algo estaba a ocorrer mal para que se producise este feito tan lamentable", resolveu. "Hai que solicitar que se esclarezan cales foron as circunstancias que desencadearon este sinistro. Será o xeito de pór os medios para que non volva repetirse, é imprescindible facer un bo diagnóstico para pór o tratamento adecuado", opinou a alcaldesa.

Comentarios