O novo encarecemento da peaxe da AP-9 desata as críticas

Xunta, BNG e Grupo Común da Esquerda lamenta o "agravio" para Galicia polo encaremento do 2,64% na autoestrada
Cabinas de peaje de la AP-9, a su paso por Pontevedra. JAVIER CERVERA
photo_camera Cabinas de peaxe da AP-9, ao seu paso por Pontevedra. JAVIER CERVERA

A subida nas peaxes prevista pola empresa concesionaria, Autoestradas do Atlántico (Audasa), para o 2020 ascende ao 2,64 %, unha cifra que afectará aos 22.000 usuarios que cada día utilizan a AP-9. Desta forma, a Autoestrada do Atlántico será a estrada que máis se encarezan coa chegada do novo ano.

As reaccións políticas non se fixeron esperar. A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez,  pediu este luns en Vigo ao Goberno de España que tome "medidas" para que a AP-9 deixe de ser "un lastre para os galegos", e reiterou que as peaxes das autoestradas de competencia autonómica permanecerán conxelados en 2020.

"O Goberno de España ten que revisar ese convenio asinado con Audasa na época do Goberno de Zapatero polo que se lle dan a Audasa 1.400 millóns de euros por unhas obras que custaron algo máis de 200 millóns", dixo Vázquez á mantenta da AP-9, cuxo peaxe sufrirá o 1 de xaneiro o maior incremento de todas as autoestradas de España.

A subida prevista, de ao redor dun 2,6 por cento, o que supón un 1,8 por cento máis que a media das autoestradas españolas, é para Vázquez un "agravio" para os galegos, o 60 por cento dos cales ten esta arteria como principal vía de tránsito na comunidade.

Mentres, a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, denunciou este luns a "estafa legalizada" que supón a subida da peaxe da AP-9 para 2020, unha cuestión que evidencia "unha tomadura de pelo que o Goberno central debe cambiar".

"A transferencia da AP-9 é un punto importante da nosa axenda galega e ímola defender tanto na investidura como en todos os debates que se vaian a dar ao longo dos anos", asegurou Pontón nunha rolda de prensa ofrecida no Parlamento de Galicia.

Neste sentido, a líder nacionalista apunta que "os que aspiran a gobernar o Estado teñen que ter en conta a posición firme e sólida do BNG sobre esta cuestión e non poden permitir que continúe este trato discriminatorio ao noso país".

"Un transportista que faga dúas veces ao ao traxecto entre Vigo e A Coruña pola AP-9 pagaría 2.382 euros ao mes en peaxes", proseguiu Pontón, quen denunciou que, desde a concesión da autoestrada en 1977, as peaxes "creceron nun 1.800 %", permitindo recadar 2.500 millóns de euros, "que serán 14.500 millóns en 2048, cando termine a concesión".

Ante este escenario, o BNG ve "máis necesario que nunca" que se produzan cambios na situación da AP-9 "para pór fin a un auténtico abuso continuado a este país".

CHAO TAMBIÉN RECLAMA A SÚA GRATUIDADE. Pola súa banda, a deputada do Grupo Común da Esquerda, Luca Chao, incidiu este luns en reclamar a "gratuidade" e a "transferencia" da AP-9.

En rolda de prensa e cuestionada respecto diso, Chao recordou que a transferencia da autoestrada é para o seu grupo parlamentario "un asunto fundamental" como demostraron "en numerosas ocasións".

De feito, recordou a parlamentaria, a petición de transferencia xa foi levada por Galicia En Común ao Congreso dos Deputados. "Queremos unha AP-9 galega e cento por cento pública e gratuíta", remarcou.

Comentarios