O PSdeG rexeita usar a súa "única bala de prata" nunha comisión para investigar Angrois

Todos os grupos piden que o Goberno central comprometa a finalización das obras da Ave a Galicia
Reunión de la junta de portavoces
photo_camera Reunión de la junta de portavoces

O portavoz parlamentario do PSdeG, Xoaquín Fernández Leiceaga, asegurou que a súa formación non ve "oportuno" ao comezo da lexislatura "gastar a única bala de prata" que permite a posta en marcha dunha comisión de investigación automática na análise das causas que provocaron o accidente ferroviario de Angrois ao considerar que as "competencias exclusivas do Estado" en moitos aspectos relacionados co sinistro faríana "pouco operativa". En concreto, o regulamento do Parlamento de Galicia, tras a súa modificación en 2015, incorpora a posibilidade de crear, de forma automática, unha comisión de investigación automática en cada lexislatura se o solicitan un terzo dos 75 deputados que pertenzan a un mesmo grupo parlamentario, ou ben os dous quintos da Cámara.

"Consideramos que no caso da comisión de investigación das caixas, pero tamén na de Angrois, non se dan as condicións para que prioricemos a constitución desa comisión de investigación de forma automática", argumentou Leiceaga, que xustificou esta postura en que, en ambos os casos, hai cuestións que afectan a "competencias exclusivas" do Estado que as farían "inoperativas". "Non imos ser capaces de traer a aqueles que poderían aclararnos cales son as materias obxecto da comisión", sinalou.


Os socialistas alegan que as "competencias exclusivas do Estado" en moitos aspectos relacionados co sinistro faríana "pouco operativa"


Con todo, na súa comparecencia ante os medios tras a reunión da xunta de portavoces, Leiceaga explicou, que "de entrada", o PSdeG non se oporá a que desde o Parlamento de Galicia se constitúan comisións de investigación que "outros grupos propoñan" salvo que "haxa algunha razón" que o explique. E é que, como indicou, hai unha segunda vía para a posta en marcha deste tipo de comisións, que é sometelas ao pleno. "No momento no que outros grupos políticos, se así sucede, fagan isto, nós contemplaremos con ollos de apertura a creación desas comisións de investigación e fixaremos a posición por parte do conxunto do grupo nese momento", sinalou.

PP EN CONTRA. Precisamente, foi a portavoz parlamentaria do BNG, Ana Pontón, a que fixou a posta en marcha desta comisión de investigación sobre a traxedia ferrioviaria ocorrida en xullo de 2013 como unha das prioridades da súa formación nesta lexislatura. Pola súa banda, preguntado sobre a proposta do Bloque, o líder de En Marea, Luís Villares, considerou "fundamental" o coñecemento da verdade sobre o accidente. "Dixémolo antes da reprimenda de Europa, que o único alivio que podía chegar ás vítimas viña pola vía da verdade, que nos parecía inaceptable que o Goberno e a súa xente en Adif estivesen a pór trabas para o coñecemento desa verdade", apuntou. 

O PPdeG asegura que "insistirán para que se axilicen e fagan as obras da Ave"



Fronte a iso, o portavoz parlamentario dos populares galegos, Pedro Puy, considerou que unha comisión de investigación "non é un estrado para facer demagoxia", senón "un ámbito para traballar e profundar no que ocorre". "Polo tanto, esíxese que comparezan as persoas que poden falar diso e, neste ámbito competencial, o Parlamento de Galicia podería chamar a moita xente pero como xa está establecida a doutrina de que os responsables do Estado respondan ante as cortes xerais e os parlamentos autonómicos, o máis probable é que non viñese ninguén", indicou para asegurar que o PPdeG "non está a favor de apoiar unha comisión de investigación da que sabe o seu resultado, que é que non hai capacidade de profundar en materias competencia do Estado".

AVE A GALICIA. Por outra banda, a líder do BNG, Ana Pontón, considerou que o novo Goberno presidido por Mariano Rajoy "seguirá discriminando a Galicia" en materias como as infraestruturas ferroviarias e a chegada da Ave, unha "discriminación" da que fixo "cómplice" ao presidente da Xunta en funcións, Alberto Núñez Feijóo. Respecto diso, Pedro Puy asegurou que a súa formación está interesada en que estas actuacións se conclúan "canto antes" polo que "calquera acción neste sentido" que leve a cabo na Cámara galega apoiarana. "Non hai dúbida de que imos insistir para que se axilicen e fáganse as obras da Ave", subliñou.

Leiceaga cre que "é moi difícil que antes de 2021 ou 2022" poida quedar completamente feita a entrada do Ave a Galicia

 

Pola súa banda, Luís Villares considerou que "unha vez que se comprometen as infraestruturas e a maior parte do investimento está feita" débense finalizar. "Non é aceptable que se constrúa toda a infraestrutura e que se deixe simplemente sen executar o tramo galego", manifestou para esixir o compromiso de "a súa finalización inmediata". 

Para rematar, Leiceaga recordou que o propio Feijóo "ata o ano 2011 inclusive facía moito fincapé en non deixar atrás ningún tramo" mentres "hoxe" hai tramos "que non son prioritarios e contémplanse outro tipo de solucións provisorias". Ademais, asegurou que existen "cálculos" que indican que "é moi difícil que antes de 2021 ou 2022 poida quedar completamente feita a entrada do Ave a Galicia en todos os seus tramos". "Temémonos que calquera outra solución sexa unha cortina de fume para evitar que apareza con claridade a posición compracente do presidente da Xunta en funcións con esa estratexia do ministerio", abundou.

Comentarios