Os trens Madrid-Galicia terán enchufes en cada praza antes de fin de ano

O secretario de Estado de Infraestruturas, Julio Gómez-Pomar, sinalou que o ano pasado houbo máis de 900.000 viaxeiros na liña diúrna
El Alvia, a su llegada a Lugo
photo_camera El Alvia, a su llegada a Lugo

O secretario de Estado de Infraestruturas, Julio Gómez-Pomar, anunciou este mércores que todos os trens que circulan entre Madrid e Galicia contarán, antes de concluír este ano, con enchufes eléctricos en cada praza.

O número dous do Ministerio de Fomento fixo este anuncio na súa comparecencia ante unha comisión do Congreso dos Deputados para responder preguntas que os parlamentarios expuxeran e que estaban pendentes.

Entre elas figuraban numerosas cuestións do deputado galego do PP Celso Delgado para coñecer o estado das obras do trazado de alta velocidade ou o tráfico ferroviario entre distintas cidades galegas.

Gómez-Pomar sinalou que o ano pasado houbo máis de 900.000 viaxeiros na liña diúrna entre Madrid e as cidades de Galicia, o que supón un aumento do 26% respecto da afluencia do ano anterior, do o que os trens Alvia concentraron o 95% do total de pasaxeiros.

A tendencia dos dous primeiros meses de 2017 segue á alza, e xa se rexistrou un incremento de 6.000 pasaxeiros respecto ao mesmo período do ano pasado. Así mesmo, segundo precisou o secretario de Estado, o 35% das tarifas foron "promo".

Indicou tamén que antes de final de ano espera que todos os trens contarán con enchufes en cada praza, pero non foi tan concreto en canto á implantación da conexión inalámbrica wifi.

Respecto do estado das obras de infraestrutura ferroviaria entre Madrid e Galicia, o secretario xeral de Infraestruturas, Manuel Niño, na mesma comisión, reiterou que as obras ata Pedralba de la Pradería (Zamora) está previsto que conclúan en 2018 e que iso suporá unha redución de 30 minutos do tempo de viaxe.

Neno precisou que este mércores mesmo foi adxudicada a obra do cambio de ancho de vía á altura de Pedralba de la Pradería. O tramo Taboadela-Ourense, ao ser máis complexo e requirir túneles pola orografía do terreo, concluirá no último trimestre de 2019, para o que antes deben solucionarse trámites burocráticos, entre eles as declaracións de impacto ambiental.

O alto cargo de Fomento incidiu en que unha vez chegue o Ave a Galicia, operación que sufriu distintos atrasos, o tempo de viaxe desde Madrid será de "algo máis de dúas horas".

Gómez-Pomar, ademais, referiuse ao tramo A Coruña-Vigo para subliñar a súa relevancia no día a día da poboación, xa que a liña, duns 155 quilómetros, atravesa as zonas de maior densidade demográfica e un 60 por cento dos cidadáns da comunidade forma a área de influencia da vía. Os novos traxectos, máis os enlaces, propiciaron a redución do tempo de viaxe nun 40%.

Na última enquisa de satisfacción da operadora Renfe, a finais de 2015, os usuarios puxeron a este servizo unha nota próxima a 8 sobre 10, unha puntuación similar á atribuída á conexión Ourense-Santiago de Compostela-A Coruña, segundo Gómez-Pomar.

En comparación coa afluencia de viaxeiros en 2015, os trens Avant que cobren dita liña acolleron o ano pasado a 200.000 viaxeiros máis, un crecemento que se mantén este ano.

Comentarios