Pardo de Vera lamenta "profundamente" a caída de vagóns ao Sil

A presidenta de Adif asegura na súa visita a Sobradelo que "comprende a indignación" polo suceso e asegura que se tomarán as accións oportunas" cando finalice a investigación
Pardo de Vera, en Sobradelo. EP
photo_camera Pardo de Beira, en Sobradelo. EP

A presidenta do Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif), Isabel Pardo de Vera, asegurou este mércores durante unha visita a Sobradelo, en Carballeda de Valdeorras (Ourense), "lamentar profundamente" e "comprender a indignación" pola caída de vagóns ao río Sil.

"Lamento profundamente o sucedido e comprendo a indignación que se xerou, non só como presidenta de Adif, senón tamén como galega, xa que coñezo o valor natural da zona", asegurou a escasos metros do lugar no que o pasado 3 de agosto precipitáronse ao río os vagóns dun tren de mercancías descarrilado o 28 de xullo.

Así o manifestou tras acudir a supervisar os labores de retirada dos vagóns —xa concluídas— e de reparación da vía, que volverá estar operativa desde esta mesma mañá; á súa vez, comprometeuse a que, unha vez pechada a investigación dos feitos, "abriranse os expedientes disciplinarios laborais correspondentes e tomaranse as accións oportunas".

"Desde o minuto cero abriuse unha investigación porque é esencial coñecer como se produciron estes feitos para que non volvan producirse", apuntou a presidenta de Adif, quen entende que o ente público "tamén se viu prexudicado" por estes feitos, xa que "é un referente nacional e internacional en materia ambiental".

"É esencial coñecer como se produciron estes feitos para que non volvan producirse"

Deste xeito, Pardo de Vera insistiu en que "este desafortunado suceso" non debe "manchar o compromiso ambiental de Adif", polo que se tomarán todas as medidas con respecto á "cadea de responsabilidade" para que "impactos deste tipo" non volvan producirse "e para manter un compromiso de transparencia".

"Non pode quedar sen coñecer en profundidade como se produciu ningunha acción que impacte a cultura da empresa", sentenciou o presidente de Adif, quen espera que a investigación "con celeridade" e as accións que leven a cabo por mor dela xeren "un efecto disuasorio".

Con respecto aos labores de retirada e reacondicionamiento da zona, Pardo de Vera, acompañada polos responsables territoriais que dirixiron todo o proceso, describiu este como "satisfactorio".

"Desde o venres procedemos á retirada e o desmonte dos vagóns e agora só faltan labores de restauración que debe autorizar a Confederación Hidrográfica Miño-Sil e de preservación da contorna natural, que debe autorizar a Xunta de Galicia", detallou.

Sobre a operación, a presidenta de Adif destacou que se realizou "con condicionantes de alta complexidade, como a altura da vía ou o posicionamento dos guindastres na plataforma ferroviaria cun peso considerable e a unha altura tamén considerable".

"Tivéronse que tomar medidas extremas de protección"

"Tivéronse que tomar medidas extremas de protección, como a instalación de barreiras para conter o posible caída de residuos ao río, ou de barreiras contra posibles incendios no proceso de corte e desmonte dos vagóns", proseguiu.

Pardo de Beira precisou que un dos vagóns "atopábase á altura do noiro, polo que había que valorar o risco dun posible deslizamiento", mentres que o outro "estaba na ribeira do río Sil, case tocándoo".

"Agora estamos a esperar o resultado da análise da Confederación Hidrográfica Miño-Sil respecto da contaminación das augas e posibles verteduras, aínda que cremos que non os houbo e que, como dixo o seu presidente, parece que os impactos foron mínimos", engadiu. 

Así mesmo, destacou que as caixas dos rodamientos dos vagóns, de graxa, están intactas, polo que non se produciu "ningunha vertedura ao río", concluíu Pardo de Vera, quen insistiu na "satisfactoria conclusión" de todo o proceso.

A Fiscalía de Ourense abriu dilixencias de investigación penal por estes feitos co obxecto de verificar se teñen alcance delituoso.

A Xunta, pola súa banda, anunciou o inicio dun expediente sancionador contra Adif pola súa suposta responsabilidade no destino dos vagóns que acabaron na marxe dereita do río Sil, xa que entende que os feitos poderían ser constitutivos dunha infracción tipificada como grave na Lei de Residuos.

Comentarios