Un pesqueiro que 'faenaba' entre a flota galega cae con 15 toneladas de haxix

A Policía Nacional, Vixilancia Aduaneira e a Garda Civil interceptárono fronte ás costas africanas
photo_camera Así foi a abordaxe do Odissey.

O labor da Oficina de Investigación Marítima de Vixilancia Aduaneira de Galicia, a Intelixencia da Udyco da Policía Nacional e o apoio da Garda Civil serviu para detectar, perseguir e abordar ao pesqueiro Odissey, de bandeira de Mongolia, cargado cun monumental alixo dunhas 15 toneladas de haxix nas súas adegas. O barco, que levaba anos no punto de mira das autoridades, camuflábase entre a nutrida flota galega que faena fronte á costa atlántica africana para efectuar viaxes de Norte a Sur e incursións no Mediterráneo, o que chamou a atención aos especialistas das Forzas e Corpos de Seguridade.

Así, e tras un minucioso rastrexo, os axentes souberon que o Odissey había partido de Xibraltar para cargar a droga nas sempre permeables costas marroquís, neste caso no Atlántico. En canto tiveron constancia de que tomaba rumbo Sur (a idea dos narcos era reintroducirlo en África por Senegal para unha posterior viaxe ao Norte por terra a través de rutas sen control policial posible), Vixilancia Aduaneira, por medio da súa patrulleira Sacre, levou a cabo a súa abordaxe. Así concluíu a operación Auga Mollada, a unhas 30 millas ao Leste de Forteventura, en espazo marítimo internacional.

O xefe do operativo da abordaxe caeu ao mar durante a manobra e foi rescatado

Os tripulantes do pesqueiro, de nacionalidade italiana (o patrón) e senegalesa (os xefes de máquinas e os mariñeiros), non opuxeron resistencia. Con todo, o mal estado da mar naquel momento fixo que o responsable da abordaxe caese á auga, sendo rescatado rapidamente polos seus compañeiros sen maiores consecuencias.

RUTA ATLÁNTICA. As autoridades policiais han detectado o incremento do tráfico ilícito de drogas a través dunha ruta ata agora pouco coñecida que leva aos narcos de Norte a Sur, de forma que transportan grandes alixos de haxix desde Marrocos ata Senegal, Serra Leona, Guinea Conakry ou Guinea Bissau para, aproveitando a escasa vixilancia en todos estes estados, colocar as sustancias en puntos sen vixilancia. A continuación, e empregando a ruta do Sahel, os cargamentos alcanzarían Libia, un punto crave para a súa redistribución cara a distintos países de Europa.

Os grupos criminais que decidiron explorar esta nova ruta fixérono para evitar, na medida do posible, a constante presión policial de España, Francia e Italia no Mediterráneo Occidental. 

O barco e a droga foron trasladados ata o porto de Las Palmas de Gran Canaria, ao que chegou sobre as 17.00 horas deste martes xunto aos detidos. A droga incautada podería alcanzar un prezo duns 50 millóns de euros, segundo o país no que se vendese.