Quenda para dous ex-presidentes de Adif na Comisión do accidente de Angrois

A comisión de investigación recibirá a nomes relevantes o mércores, cando ademais decidirá sobre se chama ao cargo que denunciou falsidades

El tren siniestrado en Angrois. AGN
photo_camera O tren sinistrado en Angrois. AGN

A comisión de investigación sobre o accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois (Santiago) en 2013 recibirá o vindeiro mércores a nomes relevantes como os ex-presidentes de Adif Gonzalo Ferré e Antonio González Marín e o ex-secretario xeral de Infraestruturas Manuel Niño. 

Tamén comparecerá, o primeiro nunha sesión con xornada de mañá e de tarde, o ex-director xeral do administrador de infraestruturas ferroviarias Carlos Juárez (10.30h). En 2009 director de gabinete do ex-ministro de Fomento José Blanco, Juárez estivo imputado en 2014 polo primeiro xuíz que levou a causa. 

A continuación (11.30h), será a quenda de Manuel Niño, ex-vocal asesor na Dirección Xeral de Infraestruturas Ferroviarias, ex-director xeral de Ferrocarrís do Ministerio de Fomento e exsecretario xeral de Infraestruturas. 

A seguridade ferroviaria é a clave ao redor da cal vira esta investigación, así como a instrución que se desenvolve no ámbito xudicial. A Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria, que iniciou a súa actividade en abril de 2015 (case dous anos despois do sinistro), estivo presidida nese momento por Niño, o que lle converteu na máxima autoridade en materia de seguridade ferroviaria en España. 

Previamente, e durante o momento do accidente, Niño xa asumía esa función de autoridade en materia de seguridade ferroviaria como director xeneral de Ferrocarrís do Ministerio de Fomento. 

Xa pola tarde, están convocados os expresidentes de Adif Gonzalo Ferré (16.00h) e Antonio González Marín (17.00h), este último tamén imputado polo xuíz Luís Aláez en 2014. 

Ferré, como ex-presidente de Adif desde xaneiro de 2013 ata novembro de 2016, compareceu no Congreso xusto despois do descarrilamento, onde alegou que ese punto, o da curva da Grandeira, onde había que reducir de 200 a 80 quilómetros por hora sen o amparo do sistema ERTMS, non foi obxecto de ningunha das 300 alegacións que recibiu o trazado de acceso a Santiago durante o seu preceptivo período de información. 

Pola súa banda, González Marín (previsto para as 17.00h), presidiu Adif de xaneiro de 2004 a xaneiro de 2012, polo que baixo o seu mandato modificouse o trazado, que inicialmente estaba planificado con ese sistema de seguridade, o ERTMS, ata a estación da capital galega. 

Comentarios