O Race alerta de que o cobro en autovías volvería disparar os mortos na estrada

Tres de cada catro condutores optarían por regresar a vías convencionais para non pagar
Autovía del Noroeste a su paso por Begonte. GOOGLEMAPS
photo_camera Autovía do Noroeste ao seu paso por Begonte. GOOGLEMAPS

"Tres de cada catro condutores negaríanse a pagar peaxes en autovías" se o Goberno central sacase adiante esta controvertida iniciativa que xa fixo chegar a Bruxelas. E a consecuencia é que, segundo arroxa unha enquisa do Real Automóbil Club de España (Race), "oito de cada dez automobilistas regresarían ás vías convencionais dun carril en cada sentido", que na comunidade concentran case un 90% dos accidentes mortais —en España esta letal porcentaxe sitúase no 78%—.

De feito, o Race non pasa por alto a preocupante realidade viaria galega, xa que advirte de que o hipotético cobro en autovías afectaría especialmente a tres territorios: Galicia, Asturias e Aragón. Son as que concentran máis puntos negros de sinistralidade nas súas estradas convencionais e por iso considera o Race que serían as máis prexudicadas polo cobro, que volvería encher de tráfico as vellas e sinuosas nacionais.

Cabe recordar, ademais, que aínda que a mostra do estudo que reflicte o rexeitamento frontal dos condutores á medida está tomada no conxunto estatal, sen diferenciar aos enquisados por comunidades, un dos temas que marca a axenda galega de infraestruturas é a rebaixa das peaxes na AP-9, que o Executivo estatal acaba de prometer que chegará o próximo mes de xullo en forma de bonificacións. Con estes descontos —e a pretendida transferencia á Xunta— no disparadeiro mediático, a extensión das cabinas de cobro ás autovías xeraría un rexeitamento se cabe maior que noutras comunidades.

Desde o punto de vista galego, cun uso das autovías lonxe de xeneralizarse polo arraigamento dos condutores a usar as estradas tradicionais sobre todo en traxectos curtos e nas contornas rurais, a medida anunciada polo Executivo estatal podería supor un retroceso en materia viaria, baleirando algunhas autovías como a A-8 ou a A-54 que, xa sendo gratis, están moi lonxe de rexistrar o tráfico para o que foron deseñadas.

544 KILÓMETROS EN RISCO. ¿Que vías poderían verse afectadas en Galicia? A A-6, que conecta a comunidade con Madrid con 166 quilómetros galegos que discorren sobre todo pola provincia de Lugo; a A-52 ou Autovía das Rías Baixas, que tamén achega Galicia á Meseta pero polo sur, con 191 quilómetros; os 30 quilómetros periurbanos da A-55 entre Vigo e Tui; os 89 quilómetros da A-8 entre Ribadeo e Baamonde e os 68 que están transitables da A- 54 entre Santiago e Lugo, a falta do tramo Arzúa-Pas previsto para o ano que vén.

Son, en cómputo total, 544 quilómetros gratuítos que poderían deixar de selo se salgue adiante a medida do Goberno, a expensas da construción da ansiada autovía entre Lugo e Ourense (A- 56), que de momento se atisba coas luces longas na axenda do Ministerio de Transportes.

Máis de medio milleiro de quilómetros de vías vertebrais para Galicia como a A-6, A-52 ou A-8 poderían deixar de ser gratis

BAIXADA DA SINISTRALIDADE. En Galicia houbo que lamentar 70 óbitos na estrada o ano pasado, no que a pandemia diminuíu o tráfico a niveis históricos. Con todo, a comunidade leva un lustro co contador de mortes por baixo do centenar, balance que aínda está moi lonxe de ser aceptable pero deixa atrás os máis de 200 falecidos de principios de século. Unha boa senda que podería "reverterse", advirte o Race.

Comentarios