Un técnico ve responsabilidade política no accidente do Alvia e fala de "chapuza"

"Había que inaugurar a liña antes de que houbese un cambio de Goberno", asegura o técnico de Renfe Operador José Enrique Valdivielso

Las víctimas del Alvia, durante la manifestación en el quinto aniversario del accidente. PEPE FERRÍN
photo_camera As vítimas do Alvia, durante a manifestación no quinto aniversario do accidente. PEPE FERRÍN

O técnico de Renfe Operador José Enrique Valdivielso considera que existiu responsabilidade política no accidente do tren Alvia, trasladouse unha mensaxe "falaz e inexacta" de que chegara a alta velocidade a Galicia cando non era así e que foi todo unha "chapuza" na que primou a súa inauguración, e non a seguridade.

"Había que inaugurar a liña antes de que houbese un cambio de Goberno", afirmou o técnico de Renfe, que pide coñecer a verdade política, e sinala ao Ministerio de Fomento como responsable das decisións políticas que se tomaron.

"Aos galegos quíxosenos vender algo que non era certo como era a chegada da alta velocidade a Galicia. Estaba adulterado e pretendían dar gato por lebre, era mentira e comportaba uns riscos que, desgraciadamente, a fatalidade e outros feitos fixeron que se producise o accidente", agregou.

"Primaron razóns comerciais fronte a razóns de seguridade" (...) "paréceme unha chapuza, tanto a infraestrutura como o tren estaban feitos de retales", afirmou durante a súa intervención na Comisión de Investigación sobre o accidente de tren no que faleceron 80 persoas e deixou 144 feridos.

O técnico de Renfe Operador: As liñas ferroviarias son seguras, pero non o son cando se improvisa sobre elas

"As liñas ferroviarias son seguras, pero non o son cando se improvisa sobre elas", sinalou, á vez que engadiu que a Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) non era independente, xa que estaba integrada por antigos directivos e profesionais en activo ou extraballadores de Renfe e xente con grandes responsabilidades.

Neste sentido, engadiu que a Axencia Europea de Seguridade Ferroviaria (ERA) xa advertiu ao Ministerio de Fomento de que a comisión non era independente, e apunta a que o informe da CIAF sobre o accidente non entrou nas causas finais que o orixinaron.

Por iso, insistiu en que os membros da comisión deben estar afastados dos centros de interese e de poder. Ademais, insistiu en que está convencido de que primou o proceso electoral e de que o xefe de maquinistas na área Noroeste advertiu do perigo da curva.

Así mesmo, sinalou que o proxecto orixinal da liña foi alterado, en especial por non estender ata Santiago de Compostela os elementos de seguridade que necesitaba unha liña de alta velocidade.

Valdivielso di que era 'inadmisible' a curvatura de radio para esta liña

Durante a súa intervención, agregou que non existía un sistema seguro para evitar que o tren pasase a velocidade, que o sistema Asfa só detería o tren se superaba os 200 km/h e que non había un sistema ERTMS nin un sinal vertical que recordase o perigo da curva.

A este respecto insistiu en que en calquera accidente nunca existe unha única causa e no 99 % dos casos son pluricausales.

"Existe responsabilidade política engadida pola mensaxe falaz e inexacta de trasladar que chegara a alta velocidade a Galicia, cando non era alta velocidade", insistiu o técnico de Renfe, que apunta a que a un "despropósito de raíz política" séguenlles outros, como que a operadora non advertise ao maquinista.

Ademais, indicou que as modificacións nunca poden facerse por razóns de tempo senón por seguridade, e que era "inadmisible" a curvatura de radio para esta liña. 

Comentarios