Testemuñas de Talgo negan o borrado de datos e aluden a informes sobre o Alvia non achegados

Os letrados apuntan que faltan os resultados da revisión de rodas e parte do historial de mantemento e avanzan que pedirán dilixencias 
Un tren pasa por la curva de A Grandeira, en Angrois.AEP
photo_camera Un tren pasa pola curva da Grandeira, en Angrois.AEP

O xuíz Andrés Lago tomou declaración este venres a catro empregados de Talgo en relación ao suposto borrado de datos sobre avarías do tren accidentado en Angrois o 24 de xullo de 2013 tras ocorrer o sinistro, unha información proporcionada por un extécnico da empresa ferroviaria, a través dunha declaración xurada, seis anos despois do accidente.

Durante a vista, que se celebrou nos xulgados de Santiago tras catro adiamentos sucesivos, a primeira testemuña ratificouse na denuncia que realizou e mantivo que presenciou como pouco despois do accidente de Angrois "viu como ordenaban ao informático que borrase as avarías pendentes do tren", algo que, segundo a súa versión, fíxose "modificando a data" do computador para que "desaparecesen".

Fronte a iso, os outros tres testemuñas –o administrador de sistemas informáticos, o xefe de taller e o director de mantemento– "negaron toda esa declaración", segundo contou ao final da sesión o avogado defensor do maquinista, Manuel Prieto.

En todo caso, o letrado destacou que, durante a comparecencia destes tres últimas testemuñas, "recoñeceron certas cousas importantes", relacionadas coa existencia de documentación relativa ao material rodante e as súas revisións que "non se achegou" á causa, a pesar dos requirimentos.

Entre elas, segundo o avogado, as testemuñas explicaron que, dentro da revisión que se fixo ao tren pouco antes do sinistro, analizáronse tamén as rodas, pero explicou que esta documentación "falta". "Non sabemos onde está ou por que non está achegada", explicou Prieto, á vez que destacou que as testemuñas trouxeron "un papel" relacionado con esta cuestión que foi aceptado para estudar a súa incorporación á causa.

Así mesmo, Manuel Prieto asegurou que as testemuñas "recoñeceron" que "nada máis ocorrer o accidente" accedeuse ao computador do tren "desde o taller de Fuencarral", un procedemento do que tamén reclamou xustificación.

HISTORIAL DE MANTEMENTO

Finalmente, o avogado defensor do maquinista indicou que no procedemento "non está achegado todo o historial de mantemento" do tren, algo que xa pediu o primeiro xuíz instrutor, Luís Aláez. "Faltan todas as revisións desde 2010, que recoñecen que as teñen, pero que non están achegadas", dixo Prieto. 

As cuestións abordadas este venres deberían derivar, para este letrado, en que "o peritaje do material rodante realizásese absolutamente de novo", así como en reclamar e analizar "todo o historial de mantemento". 

Pola súa banda, o avogado da Plataforma de Vítimas do Alvia, Manuel Alonso Ferrezuelo, instou a seguir "investigando" a información sobre o suposto borrado de avarías, citando a todas "as persoas que estaban alí" para "aclarar as contradicións".

A maiores, o letrado explicou que, durante esta sesión "corroborouse unha cousa" que "sempre sospeitara", o feito de que non se achegou toda a información" á causa.

"As últimas persoas que declararon, dixeron que eles entregaran esta información, pero que esta información non está aquí", subliñou o avogado. Por mor desta cuestión, avanzou que pedirán novas dilixencias "de xeito máis ou menos inmediato" para que se reclame toda a documentación e chámese a declarar a máis testemuñas.

CONCENTRACIÓN DE AFECTADOS

Coincidindo coa celebración desta sesión, ás portas dos xulgados composteláns congregáronse un grupo de integrantes da Plataforma de Vítimas para reclamar "que se saiba toda a verdade", algo que pediron ás testemuñas á súa entrada á sede xudicial.

Ademais, leron un comunicado no que, entre outras cuestións, volveron a reclamar unha reunión cos responsables de Talgo, así como que se inicie unha investigación interna na compañía por mor desta denuncia.

INSTRUCCIÓN DO CASO, MÁS ALLÁ DE SETEMBRO 

A instrución do caso polo accidente de Angrois irase, en principio, máis aló de setembro. O seu peche estaba previsto para o pasado mes de xuño, pero dado que os prazos procesuais quedaron suspendidos polo estado de alarma, a Fiscalía Xeral do Estado informou de que as instrucións das causas ampliaranse en función deste período, segundo explican fontes xudiciais a Europa Press.

No seu día, o xuíz Andrés Lago Louro ampliou por 18 meses a instrución, que expiraba en decembro de 2018, ao prorrogar a declaración de complexidade da causa que investiga o accidente do tren Alvia, ocorrido o 24 de xullo de 2013 e do que, xa que logo, este mes cumpriranse sete anos.

Deste xeito, o novo horizonte para terminar de investigar este sinistro, no que morreron 80 persoas e polo que hai dous imputados (o maquinista e o exjefe de seguridade de Adif), irase, polo menos, a partir de setembro.

A recta final da instrución prodúcese, así mesmo, nun momento no que o actual xuíz instrutor, Andrés Lago, cambia de destino. Concretamente, o maxistrado participou nun concurso de traslados no que lle foi asignado o Xulgado de Primeira Instancia número 5 da capital galega.

No entanto, para facer fronte ao final da instrución do caso do accidente Alvia, a Sala de Goberno do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) concedeu unha prórroga de xurisdición no número tres.

Comentarios