A Xunta lanza a súa ofensiva para reformular a selectividade e que sexa máis concreta e homoxénea

Galicia alega que o exame de madurez diluirá materias e a falta de criterios claros de contido e corrección aumentará a desigualdade
Román Rodríguez. AEP
photo_camera Román Rodríguez. AEP

Que o novo modelo de acceso á universidade —a Ebau ou selectividade— que expón o Goberno central non convence á Xunta non é ningún segredo. Desde o minuto un, Galicia cuestionou as súas formas e, sobre todo, o seu fondo, porque segundo a súa visión "desincentiva" a alumnos e profesores e non atalla un problema que considera fundamental na Ebau: a desigualdade da proba entre territorios. Por iso, a consellería ultima as súas alegacións ao novo sistema para remitir canto antes ao ministerio.

Román Rodríguez avanzou este luns os principais argumentos de Galicia, coa "homogeneización" das probas en toda España como o gran cabalo de batalla. Así, a pesar da petición de unificación "" de criterios lanzada por varias comunidades, a nova selectividade non profunda nesa vía. Ao contrario, porque o modelo "non soluciona as desigualdades territoriais de base", apunta Rodríguez, e a maiores vai provocar tamén "desigualdades" dentro das propias comunidades. "Necesitamos unha proba homoxénea que asegure niveis de esixencia similares e unidade nos criterios de corrección", algo que hoxe non ocorre e que vicia o sistema, porque despois o acceso á universidade si que é único e homoxéneo en todo o país.

Outro das frontes nos que insistirá na Xunta é na chamada proba de madurez, a gran novidade da nova selectividade. é o exame que terá un peso do 75% na nota final do alumno e que substitúe ás probas das linguas, historia ou filosofía. "Desincentiva ao alumnado a preparar a Ebau e é contraria á cultura do esforzo", apunta o conselleiro, que asegura que "dilúe" as materias de carácter "humanístico".

Ademais, tendo tanto peso na nota final, Galicia entende que debe dotarse de criterios "de homogenización" para que exista un "marco común" que "defina as competencias e criterios" a seguir e esixir, algo que por agora non ocorre. E pide que se aclare como levará a cabo a corrección, porque non figura na documentación. En teoría, deberían de corrixilo varios profesores por ser un exame moi heteroxéneo.

Ademais, tampouco está adaptada a formación de docentes e alumnos durante o bacharelato para este modelo de exame e ata cuestiona que se vaia a facer unha experiencia piloto este abril cando a selectividade deste ano aínda se realizará polo sistema antigo. De feito, o novo non estará plenamente implantado ata ano 2026.

Por todo iso, a Xunta pide ao ministerio actuar con flexibilidade "" e "altura de miras" para "non impor un modelo" que "xera moita inseguridade no profesorado, o alumnado e os centros". "Estamos a dar un paso atrás".

comentarios