Tres arrestados pola caída do teleférico que causou 14 mortos en Italia

Estaban á corrente de que un dos freos de urxencia fora desactivado á mantenta para liquidar unha anomalía
Equipos de rescate en el accidente del teleférico en Italia. EP
photo_camera Equipos de rescate no accidente do teleférico en Italia. EP

Tres persoas foron arrestadas esta madrugada pola caída dunha cabina do teleférico que conecta as localidades de Stresa e Mottarone, na rexión de Piamonte, ao norte de Italia, e que causou 14 mortos por estar á corrente de que un dos freos de urxencia fora desactivado á mantenta para liquidar unha anomalía.

Tras varias horas de interrogatorio, ordenáronse as detencións de Luigi Nerini, de 56 anos e propietario da empresa Ferrovie do Mottarone que xestiona o teleférico, así como do director e o xefe de operacións do teleférico, acusados de homicidio múltiple dolosou, desastre por neglixencia e eliminación de ferramentas para evitar accidentes de traballo, informaron os medios.

O fiscal xefe de Verbania, Olimpia Bossi, que conduce as investigacións, afirmou á saída do cuartel onde se realizaron os interrogatorios que "os tres detidos estiveran ao tanto do fallo no sistema de freos de seguridade durante semanas".

Xa desde as primeiras inspeccións, o sistema de freos parecía alterado, xa que se manipulou unha pinza nun dos freos de urxencia para desactivalo porque estaba a dar problemas e producía o bloqueo continuo do teleférico.

As investigacións continuarán este mércores con pericias técnicas no lugar dos feitos, mentres que, polo momento, non hai máis acodes investigadas

Por iso, o pasado domingo, cando rompeu o cable de aceiro da cabina accidentada, o sistema de freos non funcionou.

Bossi explicou que a pinza que mantén a distancia as zapatas de freo e que debe bloquear o cable de soporte en caso de rotura non se retirou para "evitar interrupcións e bloqueos do teleférico", pois "o sistema presentaba anomalías e necesitaría unha intervención máis radical, cun parón prolongado da actividade do teleférico", polo que decidiron non arranxalo.

As investigacións continuarán este mércores con pericias técnicas no lugar dos feitos, mentres que, polo momento, non hai máis acodes investigadas.

O Conselleiro de Transportes da rexión de Piamonte, Marco Gabusi, reconstruíu o accidente ao explicar que existen dous sistemas de freado se rompe o cable, pero non funcionaron, e a cabina, que estaba a cinco metros de chegar á estación, terminou deslizándose a máis de 100 quilómetros por hora e despois voou máis de 54 metros estampándose contra o chan e rodando outra decena de metros.

Mentres, séguese con atención o estado de saúde do neno de cinco anos Eitan Biran, o único sobrevivente do accidente no que morreron os seus pais, o seu irmán e dous dos seus bisavós, que este martes comezou a espertar do coma inducido e a responder de forma "positiva", aínda que a súa situación segue sendo "crítica".

Se permanece estable, Eitan podería ser extubado hoxe, segundo o director xeral do complexo hospitalario no que está ingresado,, Giovanni O Val, quen explicou que a preocupación agora son "as complicacións non relacionadas co sistema neurológico, que está intacto, senón as que poden xurdir como consecuencia do politraumatismo".