A Audiencia Nacional ordena que se anule a concesión a Ence, á depuradora e ao emisario

Francisco Díaz y Fabián Estévez durante la presentación de la sentencia (Foto: Javier Cervera-Mercadillo)
photo_camera Francisco Díaz y Fabián Estévez durante la presentación de la sentencia (Foto: Javier Cervera-Mercadillo)

PONTEVEDRA.O colectivo cidadán Salvemos Pontevedra conseguiu un gran triunfo nos tribunais no seu particular cruzada contra o complexo industrial de Lourizán, "porque realiza una actividad gravemente contaminadora para el medio ambiente y la salud de las personas". Nesta ocasión, foi a Audiencia Nacional a que estimou en parte as súas alegacións contra a Estación Depuradora dos Praceres, o emisario submarino e, por extensión, a propia Ence, cuxas concesións ordena anular.

"Condenamos a la Administración a la incoación del expediente de caducidad de la concesión y a la adopción de todas las medidas legalmente contempladas para la paralización de las actividades y suspensión del uso y explotación de las instalaciones", recolle o fallo da sentenza.

A resolución xudicial xustifica que "cabe estimar en parte el recurso contencioso-administrativo" e ordena ao Estado que inicie "el expediente de caducidad de la concesión cuyo titular es la parte aquí codemandada (Ence)" debido a que se atopa en dominio público marítimo-terrestre.

Francisco Díaz, presidente de Salvemos Pontevedra, mostrouse onte exultante ante este novo éxito nos tribunais. "Es la segunda vez que un tribunal dicta una sentencia que ordena al Estado a incoar expediente de caducidad de la concesión de Ence".

Recoñeceu, no entanto, que algunhas das súas pretensións non foran aceptadas pola Audiencia Nacional, "como el expediente sancionador".

Culpables

O presidente do colectivo detallou as entidades responsables: "La Xunta de Galicia, que fue la que construyó la depuradora; Ence, Elnosa y el Concello de Pontevedra, que han disfrutado de estas instalaciones y han envenenado la ría de Pontevedra".

Díaz recordou que a concesión de Ence remóntase ao 13 de xuño de 1958. Tras distintos cambios de denominación, a empresa (ata entón de titularidade pública) foi privatizada no ano 2001. "La última transferencia legal de la concesión data de 1970. Desde entonces no existe ningún registro donde figure una nueva transferencia, por lo que, con la Ley de Costas en la mano, el grupo empresarial Ence carece de concesión desde 2001, fecha en la que,al dejar de ser pública y pasar a manos privadas, debía haber tramitado la transferencia de la concesión", asegurou.

Así mesmo foi moi crítico co alcalde de Pontevedra: "Le reprocha al PP que se ha quitado la careta con Ence, pero esta resolución también le quita la careta a él porque en 2010 tenía una resolución del Estado ordenándole que en un plazo menor de cinco años eliminara la Edar de Os Praceres y el emisario submarino. Y no ha hecho absolutamente nada".

Comentarios