A defensa do maquinista de Angrois non dá ''credibilidade'' ao informe da CIAF

O avogado Manuel Prieto, que se ocupa da defensa do maquinista Francisco José Garzón Amo, non dá "credibilidade" ao informe da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) que considera que a velocidade e o descoido do condutor do Alvia provocaron a traxedia en Galicia.

"Non nos dá ningunha credibilidade o que di", sinalou a Efe e mostrouse indignado co documento elaborado polo órgano adscrito ao Ministerio de Fomento, ao que tivo acceso Efe, e que reflicte que o convoi circulaba a 179 km/h na curva da Grandeira, á altura do barrio de Angrois, cando este tramo está limitado a 80 km/h, o que pon de manifesto, segundo esta análise, que non se respectou o prescrito no libro horario do tren e no cadro de velocidades.

Este estudo fai fincapé, igualmente, na falta de atención de Garzón Amo ao responder a unha chamada do interventor de a bordo, Antonio Martín Marugán, que chegou a comunicarse con el ata en tres ocasións. Prieto indicou que estas conclusións son as esperadas, dado que a CIAF, "do mesmo xeito que Renfe e o Adif, depende de Fomento, e entre eles non se van a contradicir. A CIAF debería ser independente, porque así o impón Europa, pero é totalmente dependente".

As vítimas do Alvia coincidiron na súa queixa de que este órgano adscrito ao Ministerio de Fomento non é independente e, xa que logo, non parece acertado que se converta en xuíz "e parte". O presidente da asociación de prexudicados Apafas, Cristóbal González, dixo que a análise é "inxusto e desacertado" pero nin máis nin menos que "o que se esperaba, é dicir, outro tanto do mesmo".

"Se puidesen ocultar a culpa do maquinista", Francisco José Garzón Amo, tamén o farían, "pero como non hai nin Deus que diga que o maquinista non ten culpa, entón agárranse a todo o demais", sinalou, e apuntou que todo o mundo sabe que "a ineficacia dos sistemas de seguridade" está entre os motivos do sinistro. "é un accidente que se podería evitar e isto quere dicir que alguén non fixo as cousas ben", significou este home, un dos pasaxeiros dese convoi que cubría a ruta entre Madrid e Ferrol.

Esperanza Fernández, integrante da plataforma Vítimas Alvia 04155, dixo a Efe que un único culpable non hai, así que "a ver que pasa coas imputacións". "Sinceramente", proseguiu, non son moitas as expectativas porque "todo" o que determina o instrutor, o xuíz Luis Aláez, "tírano por terra" e o Ministerio Público "que se supón que ten que defender ás vítimas, non o está facendo, quere tirar por terra imputacións que servirían para levar a cabo unha investigación de verdade".

Os veciños de Angrois tamén dubidan de que o maquinista sexa o único culpable.O galego Isidoro Castaño, residente no barrio, expresou un sentir común entre esta veciñanza. "O CIAF non é independente e, polo tanto, non pode emitir un informe independente", asegurou.

A resignación é a sensación que se respira cando a piques de cumprirse un ano daquela fatídica data se visita este apracible enclave, a escasos quilómetros do centro de Santiago de Compostela. "Por desgraza isto pasou", "agora o importante é que se solucione", "nós non temos mérito ningún", "o que conta é que se depuren responsabilidades e se indemnice ás familias e ás vítimas, aínda que unha morte non se paga", sostiveron varias veciñas de Angrois que preferiron manterse no anonimato.

A deputada do BNG no Congreso Rosana Pérez criticou o informe, que ao seu xuízo busca exculpar a Fomento, ADIF e Renfe do accidente e demanda unha investigación "imparcial e independente; é unha auténtica tomadura de pelo". "Para esta viaxe non facían falta tantas alforxas", argumenta a deputada nacionalista, para quen o informe é unha "auténtica alegación exculpatorio que redunda unha e outra vez no dobre erro humano".

A parlamentaria expresa o seu total desacordo cun informe que procede dun órgano adscrito ao Ministerio de Fomento, cuxa composición "non é independente" e a maior parte dos seus membros proceden de Renfe ou Adif e destaca que o BNG leva un ano pedindo unha modificación do proceso de nomeamento dos membros da CIAF para que sexa un organismo máis independente.

Comentarios