Elévase a un máximo de 15.000 euros as sancións a concesionarias de autoestradas

O Goberno aprobou este venres o Anteproxecto de Lei de Estradas que incrementa ata un máximo de 15.000 euros o réxime sancionador nas autoestradas de peaxe ante incumprimentos do concesionario e suspende preventivamente as recualificacións urbanísticas que afecten á planificación viaria.

O obxectivo do anteproxecto é actualizar a lexislación existente, que data de 1988, para evitar que se produzan posibles actuacións especulativas do chan durante a planificación de estradas ou mellorar a coordinación entre administracións na planificación viaria e urbanismo, sinalou a ministra de Fomento, Ana Pastor. Tamén busca promover unha mellor utilización dos recursos dispoñibles con análises de eficiencia e intermodalidad, articular medidas para a mellora da seguridade viaria e introducir medidas de protección do patrimonio público viario.

O anteproxecto incrementa as contías das sancións nas autoestradas de peaxe en caso de incumprimento con multas que pasan dos 300 euros dalgúns casos ata os 15.000 euros e que teñen como finalidade un cumprimento máis eficaz das obrigacións por parte do concesionario.

Polo que respecta á planificación viaria e urbanismo, o texto recolle suspender temporalmente e de forma cautelar as recualificacións urbanísticas que poidan afectar á planificación viaria para evitar posibles actuacións especulativas, engadiu na rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros. Tamén recolle a nulidade das decisións urbanísticas adoptadas, sen considerar as necesidades da xestión das estradas. Estableceranse así mesmo medidas para a mellora da seguridade viaria con avaliacións de impacto na planificación de novas estradas e auditorías na fase previa á posta en servizo e durante a explotación.

Respecto da protección do patrimonio público, se faculta á Dirección Xeral de Estradas a requirir aos infractores a restitución da legalidade viaria e ademais Fomento poderá ordenar a retirada de publicidade que afecte á seguridade viaria ou a explotación da vía. Tamén se abre á iniciativa particular a promoción das áreas do servizo ou o desenvolvemento de aparcadoiros seguros, á vez que se fomentan as novas tecnoloxías para coñecer o estado das infraestruturas e do tráfico en tempo real a través de paneis. E implantaranse dispositivos de transmisión de información entre os centros de xestión de tráfico e os vehículos. De feito xa hai un proxecto piloto en 60 quilómetros da rede de estradas e nas zonas de especial dificultade

A Rede de Estradas do Estado ten unha lonxitude de 26.200 quilómetros e soporta o 51 % do tráfico total de vehículos e o 63 % do tráfico de vehículos pesados.

Comentarios