O Concello do Porriño convoca unha concentración o día 30 para pedir o soterramento das vías

Os restos do tren accidentado permanecerán na estación, polo menos o que queda de semana
Después del accidente, los servicios de emergencia recataban a los heridos, que en parte fueron asistidos en la estación
photo_camera Después del accidente, los servicios de emergencia recataban a los heridos, que en parte fueron asistidos en la estación

Os grupos políticos da corporación do Porriño acordaron convocar unha concentración para o próximo 30 de setembro, co fin de esixir o soterramento das vías que atravesan o centro do municipio, e onde o pasado venres se produciu o descarrilamento dun convoi deixando 4 falecidos e 49 feridos. Así mesmo, o Concello dirixirase ao Goberno e aos responsables de Adif para concretar a aprobación dun proxecto "que acabe co paso do tren polo medio do Porriño", unha reivindicación "que data de mediados do século pasado" e que non foi atendida.

O goberno desta localidade pontevedresa explicou que, hai un ano, a alcaldesa, a socialista Eva García de la Torre, reuniuse co entón director de Explotación e Construción de Adif, quen se comprometeu a que este administrador de infraestruturas ferroviarias financiaría a metade das obras de soterramento. Ese encontro celebrouse logo da insistencia da rexedora polos continuos fallos de seguridade nas barreiras do paso a nivel, que non se baixaban cando pasaba o tren, co consecuente perigo extremo para os cidadáns".


Técnicos de Fomento estiveron nas últimas horas na estación porriñesa para estudar os restos do convoi sinistrado


O pasado 31 de agosto, menos de dúas semanas antes do accidente, García de la Torre volveu solicitar un encontro coa actual directora de Explotación e Construción para retomar o proxecto do soterramento, pero devandita solicitude aínda non recibiu contestación. "A corporación cre que a traxedia ocorrida o pasado venres, na que perderon a vida catro persoas e outras 49 sufriron feridas, é unha dolorosa e terrible proba de que é necesario que o ferrocarril deixe de transitar polo centro do municipio", reza un comunicado remitido desde o consistorio. 

Por outra banda, continúa a investigación sobre o sinistro, tanto pola vía do xulgado de instrución número 2 do Porriño, como por parte da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios, dependente de Fomento, cuxos técnicos estiveron nas últimas horas na estación porriñesa para estudar os restos do convoi. Eses vagóns permanecerán, polo menos durante esta semana, nesa estación, xa que non está previsto que a xuíza autorice aínda o seu traslado. Alí quedarán custodiados á espera de ser transportados, previsiblemente a dependencias de Renfe en Redondela.

As caixas negras do tren sinistrado, abertas e analizadas o martes en sede xudicial, desvelaron que o convoi circulaba a 118 quilómetros por hora cando descarrilou a pesar de que a velocidade, por traballos de mantemento na vía, estaba limitada a 30 quilómetros por hora. Así mesmo, os rexistros revelaron que o maquinista recibiu dous avisos L1, que significan "necesidade de moderar a velocidade", e que el mesmo confirmou que recibira estes avisos, pulsando un botón, que é protocolo habitual.

Comentarios