A provincia coruñesa deixa atrás á de Pontevedra no tráfico de cruceristas

Vigo perdeu un 6,49% de pasaxeiros no primeiro semestre do ano, mentres o porto herculino gañou un 57,48% ► Marín espera subirse ao carro dos cruceiros coa chegada dun de luxo prevista para outubro
Un crucero atracado en el puerto vigués
photo_camera Un crucero atracado en el puerto vigués

O turismo de cruceiros está en auxe e, de feito, o tráfico de pasaxeiros deste tipo de barcos de recreo volveu a establecer unha nova marca histórica nos portos españois durante o primeiro semestre deste ano. A pesar das boas cifras, o de Vigo perdeu fol, mentres que o da Coruña rexistrou un notable incremento.

Segundo os datos facilitados polo Ministerio de Fomento, o porto da cidade olívica recibiu entre xaneiro e xuño a 71.028 pasaxeiros, é dicir, un 6,49% menos que no mesmo período do ano pasado.

O herculino, con todo, rexistrou a 74.762, o que supón un 57,48% máis, deixando á provincia pontevedresa bastante por detrás no ranking. De feito, ademais dos buques turísticos que arriban á rada coruñesa, hai que ter en conta os que fan parada en Ferrol-San Cibrao, que nos primeiros seis meses deste ano contabilizou a 6.504 cruceristas (un 5,85% menos que nas mesmas datas de 2016).

Con todo, trátase dun mercado que continúa en aumento. Segundo os últimos datos ofrecidos pola Asociación Internacional de Liñas de Cruceiro (CLIA Europa), España continúa sendo o segundo país europeo que máis pasaxeiros recibiu, só por detrás de Italia. En concreto, 5,93 millóns de cruceristas fixeron escala en portos nacionais. Tamén ocupa a segunda posición como país de embarque, con 1,28 millóns de pasaxeiros. Desde 2014 mantense un ritmo de crecemento do 4%, que permitiu pasar dos 454.000 españois que escolleran esta opción para facer turismo aquel ano aos 486.000 no último exercicio. Esa cifra sitúa a España como o quinto país de Europa en emisión de cruceristas, aínda que moi por detrás de Alemaña e Reino Unido-Irlanda, que encabezan o ranking con 2 e 1,88 millóns de persoas, respectivamente, e achegándose a países como Italia e Francia.

Os portos do Atlántico peninsular e do Cantábrico aglutinan xa case o dez por cento do total nacional de cruceiros

Con máis de 1.300 millóns de euros de contribución económica directa, España mantense como o cuarto mercado europeo que máis se beneficia do sector dos cruceiros. Así mesmo, esta industria xerou no país un total de 28.600 empregos.

MÁIS CERCA. Neste contexto, o porto de Marín tamén espera sacar partido deste tipo de buques, algo que a Autoridade Portuaria leva anos estudando e que proximamente se materializará coa chegada dun gran cruceiro turístico. Para o 8 de outubro está prevista a chegada do Ms Bremen, da naviera alemá Hapag-Lloyd Cruises, unha nave de luxo con capacidade para 155 pasaxeiros ofertada como Cruceiro musical, que partirá do porto de Hamburgo o 30 de setembro e realizará un percorrido pola costa occidental europea con destino a Lisboa. O percorrido inclúe escales en Bélxica, Gran Bretaña, Francia, Portugal e en dous puntos de Galicia: Celeiro (Viveiro) e Marín.

Este será o primeiro cruceiro de envergadura que arribe ao porto marinense, o que reavivou o vello desexo de captar liñas regulares e de que este se converta en escala habitual, o que proporcionaría posibilidades económicas moi interesantes tanto no municipio como na cidade da capital e nos concellos dos arredores, do mesmo xeito que sucede xa en Vigo, A Coruña e Ferrol.

O Concello de Pontevedra desenvolveu hai anos diferentes campañas promocionais para atraer aos cruceristas que chegan á provincia polo porto olívico, pero esta nova posibilidade facilitaría moito ese propósito.

Entidades empresariais e comerciais expresaron a súa satisfacción pola futura chegada do Ms Bremen e reiterado a súa petición para que as administracións aposten por esta vía. Non é de estrañar, tendo en conta que unha análise realizada pola Universidade de Vigo sinalou que cada pasaxeiro en tránsito polo porto vigués no ano 2010 gastou unha media de 62 euros en terra, unha cantidade que ascendeu a 95 euros no caso dos barcos con orixe ou destino en devandita urbe, e que cada membro da tripulación desembolsou unha media de 40 euros.

Comentarios