Dous barcos cesan a súa actividade polos cortes na estrada de Mauritania

A UE reunirase este xoves co ministro de Pesca do país africano para buscar unha solución

Tres camiones de armadores marinenses llevan retenidos en el vial desde hace nueve días. CEDIDA
photo_camera Tres camións de armadores marinenses levan retidos no viario desde hai nove días. CEDIDA

Dous barcos galegos que faenan en augas mauritanas víronse obrigados a cesar a súa actividade debido aos cortes na estrada que une Mauritania con Marrocos, no que están retidos tres camións de armadores marinenses desde hai oito días.

O presidente da Organización de Produtores de Pesca de Palangre (Orpal), José Antonio González Lijó, explicou que os armadores xa non poden "soportar máis esta situación económica e eu creo que ao final iremos parando todos aos poucos".

E é que os tres camións retidos conteñen aproximadamente 30.000 quilos de peixe cada un, o que en cifras supoñen máis de 180.000 euros. "Por exemplo, hai un camión, con palometa negra, que debería facer 50.000 ou 60.000 euros. Pero en función dos días que se atrase as perdas poden ser totais ou parciais, porque se o peixe chega á lonxa de Cádiz podrecido terá que destinarse para fariña", sinalou José Antonio González, que engadiu que a situación actual é "crítica".

En total, os barcos galegos afectados por esta situación son once, catro deles marineneses, pertencentes á Organización de Produtores de Pesca Fresca do Porto e Ría de Marín (Opromar), á Organización de Produtores de Lugo e a Orpal.

A pesar da complexidade da situación, González é optimista e espera que o peixe poida estar á venda o vindeiro luns, "que serían sete días logo do normal, que é unha tolemia, pero igual o peixe máis fresco podería aproveitarse".

Desde o mes de xaneiro, a estrada que une os dous territorios africanos é escenario de diversas reivindicacións que provocan o cesamento do tránsito dos camións que se dirixen desde o porto mauritano de Nouadhibou a España. A pesar de que xa pasaron máis de seis meses, os armadores lamentan que a situación continúe e que nin a Unión Europea nin o Goberno español haxa tomado cartas no asunto. "Os armadores xa fomos a reunirnos a Bruxelas, estivemos tamén en Madrid coa secretaria xeral de Pesca, e o que levamos pedindo desde xaneiro é que deixen a ir aos barcos a descargar a Dachkla", indicou o presidente de Orpal, que asegurou que "ata agora non temos ningún tipo de noticia respecto diso". "Estamos desinformados. Non hai ningún tipo de solución, vémonos desamparados e totalmente sos", engadiu.

Ademais, González explicou que aínda que quen negocia co país africano é a Unión Europea, "cada país membro ten que presentar solicitudes a Bruxelas e presionar", dixo. Con todo, lamentou que "España non o fai". Así, desde a última reunión coa secretaria xeral de Pesca, Alicia Villauriz, en Madrid, non volveron a ter noticias respecto diso.

De feito, algunhas persoas presentes na reunión que está a ter lugar estes días en Bruxelas para negociar a renovación do acordo pesqueiro con Senegal expuxeron de novo ás autoridades europeas a gravidade da situación que se está producindo en Mauritania con motivo dos cortes no viario.

Así, tras estas peticións a Unión Europea decidiu tomar cartas no asunto e este mesmo xoves reunirase co ministro de Pesca mauritano para pedir a derrogación do desembarque obrigatorio en Mauritania e que os barcos poidan saír do país africano por mar.

E é que, ao parecer, Marrocos xa ofrecería o porto en Dachkla, o máis próximo a Mauritania, para que se realicen alí as descargas.

Comentarios