Cinco barcos marinenses afectados polo bloqueo do tránsito en Mauritania

Algúns armadores farán uso da recentemente aprobada saída exprés para poder acudir a outro Porto e evitar as longas colas na fronteira
Una larga fila de camiones. CEDIDA
photo_camera A longa fila de camións.

Tan só un ano logo da odisea sufrida na fronteira entre Mauritania e Marrocos, a situación repítese e novos bloqueos volven xurdir provocando que centos de camións mantéñanse parados á espera de reabrir fronteiras. Entre eles atópanse afectados cinco barcos marinenses de peixe fresco con camións á cola e loitando contra o tempo cun produto que perde valor coas horas.

Estes bloqueos no paso fronteirizo derivan dunha mobilización de grupos saharuis para esixir á Onu a realización dun referendo de autoderterminación no Sahara Occidental ante a falta de avances sobre o terreo. Ese paso fronteirizo é precisamente o empregado por armadores marinenses para trasladar o seu peixe fresco tras a súa actividade no caladoiro de Mauritania cara aos portos de España onde se vende.

Estes bloqueos colleron completamente por sorpresa aos empresarios que se atoparon coa situación o pasado mércores sen ningún aviso previo. "Tratamos de buscar un plan B, pero non contabamos con todas as garantías", explica Gustavo Campos, representante dun dos armadores marinenses.

A saída exprés é precisamente a ferramenta coa que contan para facer fronte a estes casos. Unha medida aprobada este ano durante as negociacións do acordo pesqueiro UE-RIM que permite aos buques abandonar o caladoiro africano e descargar nos portos máis próximos, o de Dakhla, no territorio do Sáhara Occidental, ou nas Palmas. Esta medida pode ser utilizada por aqueles buques que non descargaron no porto habitual determinado polo convenio, o de Nouadhibou, en Mauritania, unha vez fixérono, deben continuar por terra, explica a armadora María José de Pazo, outra das afectadas polos bloqueos.

Esta posibilidade, que supón sempre perdas económicas para os barcos por acurtar os días de pesca e impedir cumprir os prazos de entrega coas lonxas de peixe, é a única forma de salvar a mercancía ante os bloqueos e xa foi solicitada por algúns armadores. Con todo, a semana pasada, ante a inesperada noticia e a falta de garantías para poder descargar en Dakhla, que supón unha navegación de 26 horas, "vímonos obrigados a que os nosos buques descargasen en Nouadhibou e a porse á cola", explica Campos. Con vistas ás descargas desta semana, asegura que xa a solicitaron e que se atopa aprobada á espera de recibir os documentos pertinentes.

En canto aos camións parados no medio do deserto, Campos explica: "estamos a ver coa Secretaría de Pesca e co Conselleiro do Mapa en Marrocos que nos alivien o camiño e que esta semana podamos ir a descagar a Dakhla".

"Non hai un seguro que che cubra"

As perdas destes bloqueos son cuantiosas para os empresarios, "non hai un seguro que cho cubra", explica o representante Gustavo Campos. A saída máis probable para o produto dos camións bloqueados, é regresar ao Porto de Nouadhibou para vendelo no mercado local ou para destinalo a fariña, sinala.

Ademais, destaca que deben recuperar os envases porque perdelos podería ocasionar o dobre das perdas para os armadores.