Bueu desafía a la Xunta y le remite un censo de isleños de 12.009 personas

En él se incluyen todos los vecinos empadronados en el municipio ► Xulio Villanueva insta a Ángeles Vázquez a "deixar de lado a súa soberbia" y a que se reúna con los habitantes de Ons
Pleno del Parlamento ONS
photo_camera Representantes de la Corporación, entre ellos Villanueva, asistieron a la sesión plenaria del martes. DP

La conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez, solicitó al Concello de Bueu, durante la celebración de la sesión plenaria del Parlamento de Galicia celebrada el martes, una propuesta por escrito, concreta y detallada que especificara las personas que tienen derecho de acceso a la Illa de Ons. Este jueves, la titular del departamento de Medio Ambiente tendrá ese censo de gente isleña sobre la mesa: nada menos que 12.009 personas, la totalidad de los vecinos y vecinas empadronados en la villa morracense.

De esta manera, el alcalde buenense en funciones, Xulio Villanueva, lanza un órdago a la Administración autonómica "ata que a Xunta deixe a un lado a súa soberbia e se decida a falar cos vecinos e veciñas de Ons, coa xente que se considera illán, e lles deixe libre acceso ás súas casas".

Y es que tanto los grupos parlamentarios de la oposición como la gran mayoría de los buenenses afearon a la conselleira no haberse reunido con los vecinos y vecinas de la Illa de Ons para conocer de primera mano sus impresiones y vivencias personales en relación al conflicto de los cupos.

Así, Villanueva explicó que ser de la Illa de Ons "é un sentimento", por lo que "en Bueu consideramos que illáns somos 12.009 persoas".

"Todos queremos que Cíes sexa Patrimonio da Humanidade, pero tamén todas as illas que conforman o Parque Nacional"

"Na vila todo o mundo se considera un pouco da Illa, todos disfrutaron dela, todo o mundo coñece a alguén de Ons e vai alí en algún momento do ano", señaló Villanueva, y añadió que "todo o mundo se considera illán".

El alcalde en funciones criticó a la conselleira y recordó que durante la sesión plenaria "dixo que a culpa era de todo o mundo menos dela: do PSOE, do BNG, de En Marea, do Grupo Común da Esquerda, do Concello de Bueu, do alcalde de Vigo...". Por ello, Villanueva explicó que "ata que á conselleira se lle baixen os fumes" el Concello actuará en consecuencia, dijo.

Por otra parte, Villanueva quiso matizar que "consideramos que o cupo si que é necesario", si bien el Gobierno municipal no comparte el reparto actual realizado por la Xunta, principal crítica de los isleños, que no arrojarán el hacha de guerra hasta lograr el total y libre acceso a sus viviendas. "Estamos orgullosos de que unha parte de Bueu pertenza a un Parque Nacional e sabemos que hai un cupo", subrayó el alcalde en funciones.

Sin embargo, continuó detallando que "se a conselleira de Medio Ambiente non é capaz de poñer un cupo de 12.009 personas que nos deixe a nós regulalo", y recordó que el cupo general de visitantes asciende a 1.300 persoas, 300 para campistas y 200 para grupos. "Pois tendo en conta esas 300 persoas Bueu xa se encargaría de distribuílas entre as 12.009 que nos consideramos illáns e que queremos ter o acceso libre a Ons", concluyó.

"Nunca Vigo, Bueu, Vilagarcía ou Ribeira tiveron unha oportunidade así, excepcional para as Rías Baixas"

Y es que, según explicó, "co tema dos carnés pode chegar un momento en que haxa ata 5.000 illáns que o soliciten, familiares dos concesionarios, e iso xa rompe o cupo que hai".

PATRIMONIO. En pleno conflicto por la defensa del libre acceso a sus viviendas, los isleños miran con desconfianza a la candidatura del Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galicia a Patrimonio de la Humanidad, ya que temen que esto suponga una merma de sus derechos como isleños. Por ello, si las aguas continúan por el mismo cauce y la conselleira no se reúne con los vecinos y vecinas de Ons, la Asociación de Veciños e Amigos das Illas de Ons redactarán una declaración para instar a la Corporación buenense a que rechace esta solicitud a la Unesco durante un Pleno que se celebrará el próximo 19 de septiembre.

Pese a ello, el Parlamento de Galicia aprobó este miércoles la proposición no de lei impulsada por el grupo "popular", con la abstención de los socialistas, del Grupo Común da Esquerda y del BNG, a través de la que se insta a la Xunta a mantener su defensa ante la Unesco para declarar Patrimonio de la Humanidad a la totalidad del territorio del actual Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galicia, que incluye a las Illas Cíes, Ons, Sálvora y Cortegada.

La Illa de Ons "é un sentimento", por lo que "en Bueu consideramos que illáns somos 12.009 persoas"

La diputada "popular" Teresa Egerique manifestó que con esta proposición no de lei "queremos reforzar o apoio deste Parlamento á candidatura a Patrimonio da Humanidade de Illas Cíes-Parque Nacional das Illas Atlánticas". "Todos queremos que Cíes sexa Patrimonio da Humanidade, pero tamén todas as illas que conforman o Parque Nacional", dijo.

Asimismo, la "popular" indicó que la Xunta "ten avanzado moito" en esta declaración de la Unesco, y subrayó que "só existe unha candidatura sólida, integradora e realista, beneficiosa non só para todos os vigueses, senón tamén para todos os galegos".

Al mismo tiempo, con respecto a la propuesta del alcalde de Vigo, Abel Caballero, para que solo las Illas Cíes sean declaradas Patrimonio de la Humanidad, Egerique apuntó que "non se pode pensar en cativo neste tema e deixar que o capricho puntual dun político, que practica a política egoísta, bote por terra todo o traballo desta candidatura".

En este sentido, explicó que todos los bienes que son Patrimonio Mundial Natural en España son parques nacionales en su conjunto y destacó que "nunca Vigo, Bueu, Vilagarcía ou Ribeira tiveron unha oportunidade así, excepcional para as Rías Baixas e para toda a provincia de Pontevedra". 

Comentarios