Tres camións marinenses, retidos en Mauritania desde hai seis días

A carga pertence a tres buques do fresco da vila, cuxas perdas económicas poderían superar os 180.000 euros

Hasta ahora, los cortes en el vial habían sido como máximo de 72 horas. CEDIDA
photo_camera Ata agora, os cortes no viario foran como máximo de 72 horas. CEDIDA

Tres camións pertencentes a armadores marinenses levan xa seis días retidos en Mauritania debido aos cortes provocados na estrada que une este país con Marrocos, única vía de comunicación que permite aos empresarios galegos que faenan en augas mauritanas acceder a Cádiz e vender alí os seus produtos.

Así, o presidente da Asociación de Armadores de Buques de Pesca de Marín, Juan Martín, explicou este luns que as perdas económicas destes tres armadores, propietarios dos buques Virxe da Consolación, Carmen e Pilar e Illa de Sanra, que capturan pescada negra para logo vendela na lonxa andaluza, poderían superar os 180.000 euros. Aínda que o peixe aínda continúa en bo estado, de alargarse a situación os armadores veríanse obrigados a refugar, cada un deles, ao redor de 30.000 quilogramos de mercancía que transporta cada vehículo.

Varios armadores marinenses xa mantiveron tanto en Bruxelas como en Madrid reunións con autoridades europeas e españolas solicitando que ambas as administracións medien para intentar buscar unha solución a este conflito, que comezou no mes de xaneiro e que ocasiona unha inxente cantidade de perdas económicas aos armadores galegos.

"Esperamos que ao longo do día de hoxe (polo luns) a Comisión europea diríxase a Mauritania para solicitar que con carácter excepcional autorícese aos buques poder descargar as súas capturas fóra de Mauritania mentres persista esta situación", explicou Martín.

Ao parecer, Marrocos xa ofrecería o porto en Dachkla, o máis próximo a Mauritania, para que se realicen alí as descargas.

Así mesmo, Martín indicou que as perdas económicas provocadas polos cortes nesta estrada africana afectan non só ás empresas armadoras, senón tamén aos traballadores, "xa que reciben unha parte do seu salario en función do valor das súas capturas".

Juan Martín confía en que as distintas administracións atopen unha solución ao conflito "e que situacións como esta non volvan producirse, porque non é un tema que sexa puntual, é un tema recorrente".

Así mesmo, o presidente da Asociación de Armadores de Buques de Pesca de Marín asegurou que os bloqueos foran, ata agora, de 24 a 72 horas, pero nunca de seis días. "É unha auténtica barbaridade, a situación é dramática", dixo.

Acordos. Reunións en Bruxelas e Rabat
Varios armadores marinenses asistirán esta semana a dúas reunións para tratar dous importantes acordos pesqueiros con países africanos. A primeira delas celebrarase en Bruxelas desde hoxe ata o xoves, onde se tratará a renovación do acordo da UE con Senegal, cuxa vixencia termina no mes de novembro.

"É importante que se renove este acordo, aínda que ten un número reducido de prazas para buques", explicou un armador.

Por outra banda, Rabat tamén celebrará, os mesmos días, un encontro para reactivar o acordo da UE con este país, que expirou en xuño 2018.