O lado oculto do cine, en arte

Explorar a parte escondida do cine, afastada das fotogramas e as imaxes máis recoñecidas das actrices é o obxectivo da artista canguesa Rosa Neutro, que ofrece a súa propia interpretación da sétimo arte nunha nova exposición enmarcada na XVI Semana de Cine
Obra de la serie ‘Amantes’ (díptico). ROSA NEUTRO
photo_camera Obra de la serie ‘Amantes’ (díptico). ROSA NEUTRO

INSPIRADA no lado oculto das historias do cine, a artista canguesa Rosa Neutro presenta estes días a súa mostra Estéticas do Cinema, dentro da décimo sexta Semana de Cine de Cangas, oganizada polo Cineclub. Unha exposición que, en palabras de Neutro, "pecha un ciclo vital" no que a iconografía do cine clásico xogou un perfecto papel de complemento ao seu proceso creativo.

O conxunto de obras que se poderá gozar ata o próximo 2 de outubro no Auditorio de Cangas é unha retrospectiva de traballos que Neutro elaborou nos últimos oito anos, e que se suman a pezas completamente novas. Lonxe de centrarse nas fotogramas e imaxes máis coñecidas do cine, a mostra inspírase na memoria, colectiva e individual, e nos sentimentos e recordos que xera.

Corpos_mudos_1_sobre_madeira

Este sentimento é precisamente o elemento central dunha das obras que se poderá gozar, nacida dun descubrimento na casa familiar: uns programas de cine antigos. "Fai 60 anos utilizábanse para facer garabatos, practicar caligrafía, facer listas da compra... e a min interesábame explorar esas historias que sucederon nese papel naquel momento, ocultas a primeira vista".

Neutro pretende así penetrar na compresión do que esconden esas imaxes cinematográficas, "profundar nesas voces que resoan tras unha sombra" e que se funden coas dos personaxes que xa pertencen ao imaxinario de todos grazas á gran pantalla. E é que as persoas, sobre todo as mulleres, cobraron tamén un importante papel nestas obras.

1_esta_non_é-unha-simple-met

Partindo de imaxes de diversas actrices, Rosa profunda nas contradicións da identidade destas instantáneas, creando collages que "indagan nesas fracturas que se creaban co fotomontaje, pero que teñen que ver con esas partes non pautadas, que se relacionan directamente coa identidade" destas mulleres, tan recoñecidas a través da súa imaxe.

A exposición contará con varias pezas novas e entre elas estará Uro e Ava. Inspirada na afamada actriz con estreitos lazos que a unen a España, Ava Gardner, un mosaico de azulexos con centos de imaxes súas diferentes rodean como unha alfombra á figura dun touro nesta peza, cunha dimensión de 14 metros cadrados.

un animal cheo de contradicións, moi fermoso, pero cun sentimento entre a vida e a morte que non comprendo, pero que me fascina", e que se fía moito á actriz, quen amaba os touros, explica Neutro, que recorda que a Gardner tamén a denominaron nunha ocasión "o animal máis belo do mundo".

Comentarios