MARES, o novo plan de estacionamento de Marín baseado no 'parking minuto'

Entre os plans para suplir a falta de espazos está a construción dun parking subterráneo no Parque Eguren
Las zonas de aparcamiento de horario limitado se controlarán por la Policía Local a través del sistema MCam. BN
photo_camera As zonas de aparcadoiro de horario limitado controlaranse pola Policía Local a través do sistema MCam. BN

Ordenar o espazo urbano e apostar por unha información detallada e accesible é o obxectivo principal do novo proxecto MARES. Cun xogo de palabras entre Marín e estacionamento, este proxecto global reúne nun mesmo lugar e en formato mapa toda a información necesaria para poder utilizar cada área de estacionamento correctamente e fomentar a mobilidade a pé dentro da localidade.

MARES introduce xa o futuro aparcadoiro de horario limitado gratuíto que se porá en marcha en maio nalgunhas zonas máis céntricas e o coñecido como parking minuto, que indicará a distancia camiñando desde o teu lugar de aparcadoiro aos puntos craves do municipio. Estes planos poderán consultarse na web municipal e obterse en papel no propio Concello ou a Oficina de Turismo, entre outros.

Esta estratexia centrarase en dar a coñecer os dez aparcadoiro disuasorios dos que dispón Marín, pensados para aqueles veciños, visitantes e traballadores que aparcan o seu vehículo durante varias horas. Estes espazos atópanse na Praza do Regueiro de Cantodarea, en Concepción Arenal, Sagrada Familia, Ponte Zapal, o Inferniño, República Arxentina, Jaime Janer, Carballal, o Pavillón da Raña (para uso deportivo) e a Urbanización Virxe do Carmen. Neste último enclave está a traballarse ademais en dúas novas áreas que sumarán 40 prazas ás inmediacións do Centro de Saúde e que comezarán a acondicionarse dentro de dúas semanas.

O proxecto pretende favorecer o uso destes espazos un pouco máis afastados da zona centro e animar á veciñanza a camiñar cara aos seus lugares de interese. Por iso, o novo mapa non inclúe o aparcadoiro da zona portuaria, facilmente reconocible e utilizado de forma habitual e adiantándose xa á futura construción do Auditorio de Marín, que reducirá as prazas neste espazo.

PARKING MINUTO. Co obxectivo de impulsar a mobilidade a pé, MARES introduce en Marín o parking minuto, un sistema empregado noutras localidades do país e de Europa que indicará aos cidadáns a distancia camiñando en minutos desde o punto no que aparquen o seu vehículo ata os lugares de interese máis próximos, como a Praza de Abastos, o Centro de Saúde ou o Liceo Casino, que será nun futuro o Centro de Lecer Xuvenil da localidade. Esta información estará dispoñible a través de carteis que se poden atopar xa nos aparcadoiros disuasorios da localidade.

"O futuro das cidades é que o coche teña menor presenza na rúa e ese espazo poida ser gañado para a vecinanza cunha menor saturación de vehículos", explicou a alcaldesa de Marín, María Ramallo. Con esta idea en mente, o proxecto inclúe tamén as novas prazas de estacionamento de horario limitado, coñecidas xa como Zona 2H.

ZONA 2H. Estas zonas serán gratuítas para os usuarios e só terán unha regulación de tempo, que será dun máximo de dúas horas. A finalidade destes espazos, que se prevé que poidan porse en marcha a primeira semana de maio, é favorecer a rotación das prazas nas rúas máis céntricas da localidade.

A Policía Local controlará estas prazas de aparcadoiro facendo uso do sistema MCam, cunha cámara especial incorporada a un dispositivo móbil "que detecta as matrículas dos vehículos sobre os que realiza a pasada e memorízaos", explica o xefe da Policía Local Benigno Branco. "Ao facer a segunda pasada ás dúas horas, que é o tempo estipulado, o aparello verifícanos cales son os vehículos que aparecen en ambas as pasadas" superando o límite.

Un aparcadoiro subterráneo no Parque Eguren
O obxectivo futuro do Concello en materia de aparcadoiro é continuar traballando cara á creación dun aparcadoiro subterráneo.
Así o explicou o venres a alcaldesa de Marín, María Ramallo, que fixo fincapé en que o proxecto leva sobre a mesa do Goberno local dous anos e ten por diante un longo proceso burocrático antes de poder facerse realidade.
"Sabemos que hai un problema de aparcadoiro en Marín", sinalou a rexedora. "Un aparcadoiro subterráneo en Marín é necesario, non vemos outra futura alternativa para aparcar no centro e entendemos que o Parque Eguren é céntrico". Aínda que o obxectivo é seguir a liña global para facer das cidades espazos máis sostibles e desconxestionada de vehículos, preténdese tamén "proporcionar eses espazos para aparcar".

Avanzando no estudo
A rexedora adiantou este venres que xa se está avanzando nun estudo detallado para coñecer o espazo, organización e custo da obra.

Comentarios