A nova Autovía do Morrazo "agrava" os problemas viarios, segundo PDMM

A plataforma denuncia que esta nova infraestrutura está "a incrementar os parámetros de contaminación" desde que se abriron ao tráfico os dous primeiros tramos

Autovía do Morrazo. RAFA FARIÑA
photo_camera Autovía do Morrazo. CEDIDA

Con motivo da visita esta semana da conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, á Autovía do Morrazo, para supervisar as obras do terceiro tramo de desdobramento do antigo corredor, que vai desde o enlace de Meira ata a primeira saída de Cangas, a Plataforma en Defensa dous Montes do Morrazo volveu a alzar a voz para denunciar un proxecto que "está xa a agravar vos problemas viarios e a incrementar os parámetros de contaminación desde que se abriron ao tráfico os anteriores subtramos desdobrados". Isto, segundo a PDMM, é debido "esperada suba do tránsito automobilístico e polo efecto chamada que este tipo de infraestruturas adoita provocar, tal e como vimos denunciando desde hai tempo".

A plataforma incide en que esta problemática se incrementará unha vez terminada a ampliación do terceiro subtramo e a consecuente inauguración da totalidade do desdobramento do corredor, previsto para antes do próximo verán "por motivos políticos evidentemente electoralistas".

PAGO DE PEAXE. Por outra banda, a PDMM advirte de que "máis tarde ou máis cedo a autovía vai pasar a ser directamente de pago baixo unha peaxe ou taxa impositiva, tal e como xa está a solicitar a patronal estatal das grandes empresas construtoras e concesionarias para toda a rede de autovías, baixo a xustificación de recadar o montante para afrontar as necesidades de investimento e mantemento de toda esa rede, en liña precisamente tamén co que vimos denunciando desde hai anos desde esta plataforma".

Ao mesmo tempo, Defensa dos Montes do Morrazo sinala que a construción deste tipo de infraestruturas incentiva o uso do vehículo privado en detrimento do público, o que leva un aumento da contaminación, ademais da saturación de vehículos nestes viarios. "Este tipo de medidas é evidente que non son nada ben vistas pola maioría da sociedade, embotada non uso e mesmo abuso do automóbil privado, mais é síntoma claro e moi preocupante de que a xestión deste modelo de infraestruturas de transporte é insustentable polo seu alto custe económico", ao que se engade o aumento da contaminación "e de afección á propia saúde humana polo gran volume de tráfico viario que promove".

Así, a plataforma insiste en que a sustentabilidade está nas alternativas do "decrecemento, na desincentivación do uso do automóbil privado e na progresiva substitución do transporte de mobilidade a medias o grandes distancias polo transporte colectivo e intermodal e vos carrís bicis e peonís de xeito integral na rede viaria existente", algo que a plataforma demandou en numerosas ocasións e que incluso solicitou directamente á Xunta de Galicia.

Ademais, a PDMM insiste en que "advertimos que ou alto custe económico e con fondos públicos producido polas obras de construción do desdobramento do corredor de alta capacidade do Morrazo, que pasou dúas arredor de 42 millóns iniciais aos máis de 55 millóns de euros actuais, ao que hai que engadir non futuro vos altos custes pola xestión e mantemento dá obra en servizo, con toda probabilidade vai repercutir moi negativamente nos investimentos necesarios nesoutras alternativas".

Doutra banda, considera que a apertura da Autovía prexudicará ás estradas locais e secundarias que, cre, as administracións deixarán de lado. Temen que terminadas as obras do terceiro subtramo, "as únicas alternativas queden en facer unhas poucas rotondas na PO-551 polo concello de Moaña desde Domaio até Tirán".

Para rematar, a plataforma considera que detrás da construción desta Autovía está "a especulación urbanística a nivel residencial e industrial".

Comentarios