El Pleno de la Corporación de Marín vía ‘streaming’ se estrena con confrontación

El PSOE presentó una moción en la que se solicitaba mayor apoyo económico para las asociaciones culturales, que no salió adelante
Imagen de archivo de Beatriz Rodríguez. DP
photo_camera Imagen de archivo de Beatriz Rodríguez. DP

La Corporación municipal celebró el jueves por la noche su primera sesión plenaria vía streaming, que estuvo marcada por algunas confrontaciones entre el Gobierno local y la oposición por algunas de las mociones y proposiciones presentadas durante el pleno.

Una de ellas, y que prácticamente se convirtió en el eje principal de las discusiones, fue la moción presentada por el grupo municipal del PSOE en la que solicitaba mayor apoyo económico a las asociaciones culturales de Marín. Los socialistas explicaban que las entidades, debido a la paralización de las actuaciones musicales, "viron esfumarse os escasos ingresos que lles permitían manter a súa actividade. Aínda que non fagan actuacións públicas si deben seguir asumindo costes porque seguen impartindo clases, afinando instrumentos, asumindo gastos correntes…".
 

Por eso, el PSOE presentó una propuesta, "con un coste económico perfectamente asumible para o noso concello", de 20.000 euros anuales. Sin embargo, la edil de Cultura, Beatriz Rodríguez, mostró su negativa a esta moción, ya que explicó que el concello ya colabora con las asociaciones "aportando inversións directas para axudar ás entidades a facer posibles os seus proxectos culturais propios".

Además, desde el Gobierno local también explicaron que "a estas axudas directas, súmase o Plan Cultural, que duplicou o seu orzamento no 2018 e que fixa coas asociacións musicais un número fixo de actuacións ao ano, de tal xeito que se mantén durante 12 meses unha actividade constante das agrupacións".

La edil también resaltó que desde el 2011 el Concello ofrece locales para que todas las entidades culturales puedan llevar a cabo sus ensayos, reuniones, conservación de material "sen ningún tipo de coste para as propias asociacións en canto ao mantemento ou os subministros".

"No seu momento existía unha liña de subvencións que, sen embargo, non eran operativas para as entidades culturais, xa que ao ser asociacións sen ánimo de lucro tiñan necesidade de adiantar os gastos correspondentes ás súas actividades ata que chegase o pago desta axuda e moitas veces non tiñan capacidade para facelo. Ademais, había en ocasións problemas para xustificar de xeito concreto os gastos que podían ser subvencionables", antaron desde el Concello.

Con respecto a la posición del Concello ante esta moción, el portavoz del PSOE, Manuel Pazos, expresó que "é unha pena que o Goberno local vote en contra dunha moción pensada para axudar ás asociacións culturais de Marín para que continúen coa súa actividade. O PP votou en contra de todas as medidas propostas pero o que é peor, sen propoñer ningunha alternativa. Lamentamos non ter conseguido o apoio que as asociacións merecen".

Durante la sesión plenaria también se aprobó la Conta Xeral correspondiente al ejercicios 2019. El ejercicio fue cerrado sin ninguna deuda y el remanente de tesorería para gastos generales ascendió a 2.588.291,53 euros. La moción salió adelante con votos a favor del PP y del BNG, mientras que el PSOE votó en contra al justificar que "a valoración política destas contas é a que nos leva a votar en contra. Para nós non é un trámite máis, xa que nos vai a ocasionar futuras tensión de tesourería".

Tampoco salió adelante la proposición del PSOE solicitando la reprobación de la concelleira Marián Sanmartín por la "falta de transparencia ante las solicitudes de información de la oposición".
 

"Estamos traballando para buscar alternativas"

El Concello de Marín es consciente del duro año que pasó la cultura y de los meses que aún seguirán siendo difíciles para este sector, motivo por el que el Concello continúa trabajando por mejorar su situación.

"Por iso, desde o principio da pandemia estamos traballando da man das entidades para tratar de buscar alternativas ás actuacións e a outras actividades que este ano non poden realizarse, contando con elas en todo momento para apoialas naquelas iniciativas que si se poden levar a cabo", explicó la concelleira de Cultura, Beatriz Rodríguez.

En lo que respecta a los locales habilitados para los ensayos, el Gobierno local trató de buscar alternativas para que las agrupaciones pudiesen continuar con esta actividad, pero cumpliendo con todas las normativas. Ejemplo de esta fueron las corales, que estuvieron en el Multiusos o en la Biblioteca, o la Banda de Tambores y Cornetas, que desde el 9 de enero también lleva a cabo sus ensayos los sábados en la Finca de Briz.

Finalmente, la concelleira aclara que la cultura marinense "conta tamén con profesionais e autónomos que unicamente viven da súa actividade, aos que o Concello, tal e como acontece co comercio ou coa hostalaría, trata de axudar nesta crisis con actuacións como as realizadas coas charangas, magos e contacontos nas festas da Virxe do Carme ou de xeito telemático, como se fixo o Día do Libro e con diversas actividades do Ano Torres"

 

Comentarios