Submarinos con selo marinense

Pasaron 27 anos desde a posta en marcha das primeiras probas piloto para crear en Marín os primeiros submarinos-catamaráns do mundo. A idea, que empezou como un proxecto de I+D centrada no sector turístico, converteuse en realidade a principios dos 2000 e é agora unha posibilidade única cun futuro prometedor
El submarino presenta una cubierta exterior y una cabina interior. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera O submarino presenta unha cuberta exterior e unha cabina interior. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

En 1994 Marín foi o lugar escollido para dar un paso máis na innovación do sector marítimo coa construción do prototipo do primeiro submarino-catamarán do mundo. Anos máis tarde, o soño, impulsado no seu día pola empresa Subibor fíxose realidade grazas ao estaleiro marinense Nodosa, que construíu as tres primeiras unidades.

Agora, 27 anos despois baixo o mando da compañía Gran Azul Lanzarote (filial do orixinal, xa desaparecida), a primeira destas embarcacións pioneiras regresa a Marín para someterse a unha reparación exhaustiva antes de poñer rumbo ao seu seguinte destino: unha empresa hostaleira de Indonesia.

Tan só existen tres submarinos con estas características no mundo, e os tres teñen selo marinense. Capacitados para navegar como un catamarán e mergullarse ata 30 metros de profundidade, estes barcos ofrecen unha experiencia única aos 27 pasaxeiros que poden acoller (máis tres tripulantes).

[ Borja Oriol, xunto aos pilotos Paula Bea e Pablo Caneda, no interior do submarino. JAVIER CERVERA-MERCADILLO ]

#Javi #ABAU#. Sedes: Ciencias Sociais, Ciencias dá Educación, Forestais e (novidade) ou pavillón universitario (onda a cruz vermella). De 9 a 10 presentación. Primeiro descanso, de 11.30 a 12. A idea é fotos ao principio e fotos non descanso, cando irei eu tamén (igual caretos, grupiños...).

Paula Bea e Pablo Caneda son os pilotos dun destes submarinos futuristas. Ambos son patróns de altura e mecánicos navais de primeira, ademais de posuidores dun certificado de piloto de submarinos, especialmente solicitado e validado pola Mariña Mercante para poder dirixir estas embarcacións únicas no mundo.

Ademais de exercer de piloto e copiloto, Bea e Caneda encárganse de poñer a punto a embarcación antes da súa entrega, así como de formar e seleccionar unha tripulación local no lugar de destino para que quede aos mandos da operativa.

Pilotalo é unha sensación completamente nova, explica Pablo. A capacidade híbrida que posúe este submarino, permite aos pasaxeiros non só presenciar unha travesía normal sobre a superficie da auga, senón vivir en directo a inmersión ata 30 metros de profundidade, unha experiencia que non se pode levar a cabo nos submarinos convencionais.

Canadá e Francia, entre os interesados para usar estas embarcacións pioneiras na recollida de lixo mariño

A embarcación alcanza unha velocidade de oito nós sobre superficie, navegando con motores diésel e, unha vez na zona desexada, a pasaxe introdúcese na cabina interior para proceder á estanqueidade en cámara de máquinas e alagar os cascos do catamarán, para convertelo así nun submarino ao uso.

"O mundo subacuático sorpréndeche bastante", explica o piloto Pablo Caneda. A repetición da inmersión nas mesmas zonas provoca o enriquecemento da área, o que favorece a presenza de diferentes especies. "Os peixes teñen hábitos, se ti vas todos os días a un mesmo sitio, adoitan vir, son curiosos".

FUTURO. Estes submarinos, nacidos como un proxecto de innovación e rapidamente solicitados en diferentes partes do mundo, están en auxe, e as posibilidades que ofrecen, tamén. Canadá e Francia atópanse xa entre os interesados para obter unha destas embarcacións e empregala con fins ambientais.

O submarino someteuse nos últimos meses a unha exhaustiva reparación en Nodosa, antes de partir a Indonesia

"Están a pedirnos un tipo de embarcación deste deseño para a recollida de lixo mariño", explica o presidente da empresa Gran Azul Lanzarote, Borja Oriol. "Entre 0 e 60 metros de profundidade acumúlanse millóns de metros cúbicos de lixo marítimo e ao poder absorbelo a través dos cascos e logo expulsala a uns colectores, estes submarinos son os únicos coas características necesarias para poder levalo a cabo" e loitar así contra o cambio climático.

Entre os plans de futuro atópase tamén un novo pedido para unha embarcación con maior capacidade, así como diversas solicitudes que, polo momento, non se expoñen pola falta de estrutura para levalas a cabo.

REPARACIÓN. A embarcación, que regresou hai preto de oito meses do lugar no que operaba antes da pandemia, Lanzarote, atópase agora na fase final de probas antes de poñer rumbo ao seu novo destino. O submarino someteuse estes días a un test de inmersión e unha navegación en superficie e está á espera de recibir a certificación da American Bureau of Shipping, a de maior rango do mundo.

Esta reparación retoma as relacións entre a empresa e o estaleiro marinense Nodosa. "Nós estamos encantados de seguir con esta relación, é unha liña que nos encantaría retomar, foi unha alegría volver telos aquí", explica o xerente Rafael Outeiral.

Unha experiencia única 
Con apenas unha vintena de submarinos turísticos no mundo, a experiencia baixo o mar convértese nun luxo ao alcance de moi poucos. "No resto de submarinos turísticos, os pasaxeiros embarcan por unha escotilla superior e métense en cabina e non saben cando se mergullan nin cando emerxen", explica Oriol. 

Por iso, este deseño novo, híbrido de catamarán, é o único capaz de permitir aos pasaxeiros gozar dunha inmersión de trinta metros en directo. "Son sensacións que só se teñen aquí, a pasaxe sae alucinada". 

Polo momento non se baralla a posta en marcha dunha destas embarcacións nas rías galegas, onde a auga non presenta as mellores condicións para iso. Os outros dous submarinos destas características atópanse en Brisbane (Australia) e Lanzarote.

Comentarios