O polígono do Vao avanza no medio dunha tramitación tortuosa que non ve a luz

Nuevo Gobierno, Louzán saliendo de la Deputación tras el Pleno y abrazo entre Silva y Mosquera.
photo_camera Nuevo Gobierno, Louzán saliendo de la Deputación tras el Pleno y abrazo entre Silva y Mosquera.

A reactivación económica e a xeración de traballo á que apelan as administracións quedan en evidencia cando un examina os obstáculos que impón a burocracia fronte a iniciativas que buscan estas finalidades. Ocorre agora mesmo en Pontevedra, onde sete multinacionais con capacidade para contratar ata 300 persoas levan anos esperando a asentarse na cidade pola tortuosa tramitación que esixe a norma urbanística.

As sete firmas integran a segunda fase do polígono comercial do Vao, unha iniciativa de carácter privado cuxos trámites se iniciaron fai nin máis nin menos que doce anos, en 2002. O último avance tivo lugar onte co impulso, por parte da Concellería de Urbanismo, dun dos instrumentos craves neste proxecto: a modificación puntual da PGOU que require a Lei para dar cabida ao complexo comercial no plan de ordenación do municipio.

Os cambios serán ratificados no próximo Pleno, pero lonxe de dar por resolta a fase de papelorio'. ‘A modificación debe ser exposta ao público durante dous meses e volver superar o filtro de varios departamentos estatais e autonómicos, que deberán emitir informes sobre Patrimonio, Telecomunicacións, Augas e Servidumes Aeronaúticas.

A continuación chegará a quenda da aprobación provisional en Pleno, un aparente paso adiante que requirirá outra volta de porca (máis informes) para lograr o beneplácito de Costas e Estradas da Xunta e o Estado. Ademais, neste punto da tramitación o Concello deberá instar á Comisión Superior de Urbanismo a reducir a franxa de protección de Costas de 200 metros a 100, entre outros requisitos.

Superada esta etapa, que promete consumir meses e esgotar a paciencia das multinacionais, o Concello estará en condición de remitir o expediente á Xunta, á que corresponde a aprobación definitiva do proxecto.

«Complexidade»

O concelleiro de Urbanismo, Antón Louro, lamentou onte a «complexidade do procedemento» e trasladou a súa esperanza de que os trámites cheguen ao seu termo antes de finalizar o ano. «O Concello impulsará ou proxecto ao máximo, pero dependemos dá colaboración do resto dás Administracións, algo que entendemos que debería ser automático, tendo en conta que están solicitados todos infórmesvos previos», reprochou.

O concelleiro referiuse á multitude de documentos requiridos e aos avatares que sufriu desde un principio o proxecto, promovido pola inmobiliaria marinense Ponteno (pertencente ao grupo Nogueira). Os primeiros obstáculos xurdiron coas expropiacións da estrada de Vilagarcía e a AP-9, que reduciron os 100.000 metros dispoñibles a pouco máis de 36.000. Posteriormente, a iniciativa resultou afectada o Plan de Ordenación do Litoral e unha infinidade de expedientes das administracións local e autonómica que obrigaron a modificar o deseño.

O último escollo foi interposto pola Xunta, tras esixir a acreditación do interese público da modificación da PGOU. Iso motivou a firma dun protocolo entre a Concellería de Urbanismo e os tres propietarios maioritarios dos terreos: Ceferino Nogueira, Serafín Piñeiro e Joaquín Cochón, quen posúen o 95,79 da superficie e prevén un investimento de 15 millóns de euros na construción do polígono.

Decathlon, Mc Donald's e AKI, entre as firmas interesadas

Os promotores do polígono asinaron preacordos con algunhas marcas internacionais para ocupar as futuras naves do Vao. O último listado incluía Decathlon (cadea de distribución de material deportivo), Mc Donald's (de comida rápida), Kiabi (venda de roupa), Aki (produtos de bricolaxe), Lidl (alimentación), Norauto (automoción) e A Marca (electrodomésticos). As naves situaranse entre a estrada de Vilagarcía e a autoestrada, xusto debaixo da primeira fase do polígono.

Comentarios