O 7,8% dos accidentes con vítimas ocorren nunha glorieta

Ao tratarse de velocidades baixas, os feridos adoitan ser leves  Os enclaves máis conflitivos están na PO-325, a PO-11 e na N-550
La rotonda entre Uxío Novoneyra y Eduardo Pondal. RAFA FARIÑA
photo_camera A rotonda entre Uxío Novoneyra e Eduardo Pondal. RAFA FARIÑA

As rotondas, glorietas ou interseccións giratorias son zonas das vías onde máis erros cometen os condutores ao circular, moitas veces por descoñecemento das normas e isto é sinónimo de accidente. En Pontevedra, o 7,8% dos accidentes con vítimas ten como escenario unha rotonda, un dato que, a pesar de estar dous puntos por baixo da media nacional, é preocupante para Formaster (Asociación Profesional de Empresas Formadoras en Seguridade Viaria), pois pon de manifesto que os condutores descoñecen as normas de circulación nestas infraestruturas e como se deben situar de forma correcta para que non se produzan accidentes.

En Pontevedra, anualmente, prodúcense ao redor de 150 accidentes con vítimas en rotondas, cun total de máis de 200 persoas feridas, o que supón o 7% do total de vítimas en accidente de tráfico na provincia.

O sinistro máis común adoita ser un impacto fronto-lateral e o 94,5% dos feridos son de carácter leve, ao circular a velocidades baixas, e adoitan ser atendidos no mesmo punto sen precisar hospitalización. A pesar diso, o 2,7% dos falecidos nun accidente de tráfico en Pontevedra é nunha glorieta e o 2% das vítimas necesita traslado a un centro hospitalario polas graves feridas acaecidas tras o golpe.

Estes datos de accidentabilidad en rotondas da provincia son alarmantes para Formaster e hai que baixalos incidindo, durante os cursos de formación viaria, nas causas e os perigos que levan os accidentes en glorietas.

As rotondas con maior sinistralidade en Pontevedra sitúanse na PO-325 (que une Vigo con Nigrán), co 7,5% dos accidentes e o 5,4% das vítimas, sobre todo a glorieta situada no quilómetro 12.

A glorieta da PO-11 (nó de Celulosas) é a causante do 4,8% dos accidentes e o 5,3% das vítimas. A N-550 e dúas das súas glorietas, no Km. 85 (Valga), a de maior índice de falecementos de toda a provincia, e no 125 (nó do Piñeiro).

Gráfico coas manobras correctas e prohibidas, así como erros máis comúns, nunha rotonda. DXT

ERROS MÁS COMÚNS. Segundo a Asociación Formaster, o 80% dos condutores comete un erro ao circular por unha rotonda. Non ceder o paso ao incorporarse a ela é, posiblemente, o fallo máis común e a norma que a maioría dos condutores incumpren. Pero ao conducir por unha intersección giratoria cométense moitas imprudencias que nalgúns casos poden provocar accidentes e riscos na condución.

O 75% descoñece o uso que ten cada un dos carrís e o 68% dos condutores conducen por un carril inadecuado, prexudicando a fluidez do tráfico, principalmente utilizan o carril da dereita cando se quere realizar a saída pola esquerda ou queren realizar un cambio de sentido.

A isto debe sumarse que cando a intersección ten dous carrís, o 65% dos vehículos non se sitúan no carril adecuado. É dicir, se se vai a saír pola dereita, o vehículo debe situarse no carril da dereita igual que se se vai a saír pola esquerda hai que colocarse no da esquerda, sempre que o tráfico permítao. Iso si, en ambos os casos hai que incorporarse ao carril exterior e ir pasando progresivamente ao interior se é necesario.

O 45% dos condutores usa o carril interior e sae da glorieta desde leste. Esta é unha das manobras máis perigosa e a que leva máis accidentes leves e pequenos alcances nunha rotonda.

CIRCULAR RECTO. Outra manobra perigosa e que a cometen o 15% dos condutores é a de circular recto nunha rotonda cruzando carriis, unha situación que carrexa a maioría dos accidentes graves e que leva máis falecidos. Ademais, para Formaster esta imprudencia vai unida a unha alta e inadecuada velocidade de moitos condutores e que estes non realicen o correcto ceda o paso aos vehículos que están en circulando pola glorieta.

Doutra banda, o 60% dos condutores usa o intermitente mal nunha rotonda. Máis da metade non o usan para indicar que van saír da mesma e o 30% deles adoitan pór o intermitente á esquerda para avisar que seguen circulando por ela.

Para Antonio Macedo, presidente de Formaster, é "moi preocupante que os condutores non saiban situarse correctamente nunha rotonda porque eses erros levan golpes e accidentes. Debemos preocuparnos e insistir en como conducir correctamente en interseccións giratorias para baixar a sinistralidade nestas zonas".

Seis consellos para o bo condutor
1. Ao chegar a unha rotonda hai que recordar que a preferencia sempre a teñen os vehículos que están dentro dela, polo que hai que cederlles o paso.

2. A incorporación á rotonda debe realizarse sempre no carril da dereita. Nunca deben cruzarse carrís.

3. Nunca se debe tomar a saída da rotonda desde o carril interior. Se se vai a saír pola primeira saída á dereita ou continuar recto, o vehículo situarase no carril da dereita. Se se vai a saír polo carril da esquerda ou se quere realizar un xiro de 360 graos (cambio de sentido) entrarase polo carril dereito e incorporarse ao esquerdo.

4. O intermitente, só para marcar a saída ou un un cambio de carril dentro da rotonda. Nunca para indicar que se segue recto ou se continúa na rotonda.

5. Se se circula polo carril dereito e un vehículo quere incorporarse á glorieta, non é obrigatorio desprazarse ao carril central, pero si hai que facilitar a incorporación doutros vehículos. E, sobre todo, saber que os camións e autobuses necesitan máis espazo para saír ou entrar nestas interseccións giratorias.

6. Hai que recordar que, en zonas urbanas, as saídas e entradas nas rotondas adoitan ter pasos de peóns e que poden estar a cruzar peóns que, neste caso, teñen preferencia.