Fernández Lores avoga por facer pedagoxía política" en urbanismo

O alcalde de Pontevedra participou en Logroño nas xornadas O futuro das cidades, que inaugurou Raquel Sánchez
Fernández Lores. DP
photo_camera Miguel Anxo Fernández Lores. DP

O alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, avogou este xoves por facer pedagoxía política" á hora de promover proxectos nas cidades a favor do urbanismo sostible, porque sempre "hai medo ao cambio" debido a que as obras adoitan levar molestias. 

Fernández Lores fixo estas declaracións os xornalistas con motivo da súa participación en Logroño nas xornadas O futuro das cidades, que inaugurou a ministra de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Raquel Sánchez, e organizadas polo Goberno de España, o Parlamento Europeo e a Comisión Europea.

O alcalde de Pontevedra, quen afronta o seu sexto mandato municipal consecutivo tras lograr a Alcaldía en 1999, explicou que na súa cidade conseguiuse "gañar o espazo público para os cidadáns" á conta de quitalo aos vehículos privados.

Esta decisión "política" acompañouse, ao longo de 22 anos, de medidas como o acougado do tráfico, a implantación da Cidade 30 en 2010 e a instalación de plataformas únicas nas vías para facilitar a convivencia de peóns e vehículos, explicou.

Así, o Concello logrou que Pontevedra sexa "unha cidade sostible, máis atractiva e agradable, feita para as persoas", sinalou.

Pontevedra, con 83.000 habitantes e case 55.000 vehículos, "non é a cidade sen coches", porque o índice de motorización por habitante é "maior que o de Madrid", puntualizou.

"A cidade non é para os coches, teñen que entrar soamente os coches necesarios para que a cidade funcione, e son moi poucos os vehículos que fan falta", subliñou.

Fernández Lores, do BNG, agregou que "cada cidade debe buscar o seu propio modelo" de desenvolvemento urbano sostible, para iso, cada alcalde debe tomar "decisións políticas".

Tras a súa experiencia durante máis de dúas décadas en cambios urbanos e peonalizacións, recoñeceu que "sempre" hai un rexeitamento "por parte do partido que estea nese momento na oposición, pero iso é marrullería política".

É habitual que tamén haxa un rexeitamento a determinados proxectos por parte de veciños e comerciantes, porque as obras levan molestias, indicou, xa que "nunca se logra un consenso total, aínda que meses despois os veciños apoian nas urnas que sigas mellorando a súa calidade de vida".

Comentarios