domingo. 05.12.2021 |
El tiempo
domingo. 05.12.2021
El tiempo

O atraso do dragado obrigará a sacar un 9% máis de áridos do fondo do Lérez

Vista aérea de la entrada de la ría de Pontevedra con la marea baja al mediodía. M.B
Vista aérea da entrada da ría de Pontevedra coa marea baixa ao mediodía. M.B
Portos de Galicia revela que haberá que retirar 27.000 metros cúbicos máis de sedimentos na canle de navegación do río

O atraso do dragado obrigará a sacar un maior volume de áridos do fondo do Lérez, concretamente entre a zona dos Praceres (fronte a Ence) e o porto deportivo do Club Naval. Así o asegura a este periódico Portos de Galicia, que avanza que a nova batimetría feita para coñecer o estado da canle de navegación do río conclúe que haberá que retirar 27.000 metros cúbicos máis de sedimentos. Isto suporá un 9% máis dos 300.000 metros cúbicos previstos inicialmente no anterior estudo, realizado en 2016.

O proxecto de dragado do Lérez, sobre o que se empezou a traballar en 2009, segue sen executarse doce anos despois. A obra sufriu distintos contratempos ao longo da súa confusa tramitación, que tivo que adaptarse a cambios lexislativos e ao rexeitamento do sector marisqueiro, que levou á Xunta frear en seco esta actuación.

O Goberno galego ten agora pendente a elaboración do novo estudo ambiental, para o cal hai consignada unha partida de 200.000 euros en fondos xenéricos dos Orzamentos de 2021. Este procedemento que agora se reinicia xa se fixo en 2017, cando a actuación foi sometida a información pública.

Contra este plan presentáronse 15 alegacións. Entre elas, as das confrarías de Pontevedra, que alertaban da posible afectación a un banco de extracción de navallas.

O punto de fricción entre o sector e a Consellería do Mar virou en torno ao momento de vertedura. Os depósitos non querían que o material fangoso que se extraese do fondo mariño depositásese na área Suroeste da illa de Tambo. Tampouco estaban de acordo con que os sedimentos máis arenosos se destinasen a rexenerar áreas improdutivas de ameixas e outros bivalvos en Campelo, Combarro e Tambo.

A Xunta tratou de resolver o conflito propondo outra zona de vertedura: a desembocadura da ría de Arousa, cara a Sálvora. Pero a proposta topouse co rexeitamento dos mariscadores arousáns. Na actualidade descoñécese cal será o lugar elixido para arroxar estes sedimentos.

A falta de calado frea o desenvolvemento do turismo náutico e mingua as posibilidades do marisqueo á boia na ría de Pontevedra

4,5 MILLÓNS. O dragado do Lérez foi obxecto de debate político en numerosas ocasións, sobre todo no Parlamento galego. Na súa última comparecencia para falar sobre este asunto, en outubro do ano pasado, a presidenta de Portos de Galicia, Susana Linguas, aseguraba que a obra ía custar máis e a abarcar unha superficie maior da prevista. O proxecto, valorado inicialmente en 3.043.084,31 euros, achegarase finalmente aos 4,5 millóns de euros. Ademais, a retirada de sedimentos farase nun tramo de case catro quilómetros e non os 3,2 calculados con anterioridade.

A falta de calado do Lérez non só frea o desenvolvemento do turismo náutico, senón que tamén mingua as posibilidades do marisqueo á boia na ría de Pontevedra, como defende o Concello.

Colectivos como o Club Naval sosteñen ademais que a limpeza do fondo do río abre un horizonte de posibilidades vinculadas aos negocios do mar. A entidade protagonizou distintas protestas nos últimos anos para urxir á Xunta a executar estes traballos para facilitar a chegada de barcos ao porto deportivo da avenida de Bos Aires, cuxa concesión finaliza en maio de 2033.

Ademais de promover o tráfico de embarcacións, o dragado tamén mellorará o calado do peirao das Corvaceiras, que presenta un problema similar cando baixa a marea e moitas lanchas quedan varadas.

As mareas vivas deixan estampas desérticas na ría de Pontevedra
As mareas vivas dos últimos días deixaron estampas case desérticas no medio do mar. A ría de Pontevedra non foi allea a este fenómeno, que se quedou patente na canle de navegación do río Lérez e nos areais da contorna.

Afectación ao Club Naval
Esta situación tamén provocou problemas no porto deportivo do Club Naval. Un dos seus catro pantaláns quedou inutilizado coa baixada da marea. E algúns barcos quedaron medio varados por falta de calado.

O atraso do dragado obrigará a sacar un 9% máis de áridos do fondo...
comentarios
ç