Audasa di que só recibiu 23 reclamacións polas obras de Rande

Rexeita devolver as peaxes porque considera que cumpriu "escrupulosamente" o contrato e que non existen "danos" derivados da súa actuación que deban ser "indemnizados"
Coches atrapados en un atasco antes de llegar a Rande, durante las obras de ampliación. RAFA FARIÑA
photo_camera Coches atrapados nun atasco antes de chegar a Rande, durante as obras de ampliación. RAFA FARIÑA

En tres anos e tres meses Audasa, a empresa concesionaria da Autoestrada da Atlántico AP-9, recibiu 23 reclamacións de particulares que demandan a devolución das peaxes cobradas durante as obras de Rande. A cifra choca de plano co número de afectados os atascos rexistrados entre xaneiro de 2015 e xuño de 2018, que se contan por miles, pero segundo a compañía é a que se desprende do rexistro oficial.

Fontes oficiais aseguran que as reclamacións comezaron a ser contestadas "desde o primeiro día" e que, ademais, atendéronse todas as solicitudes de certificacións das viaxes realizadas por Rande durante o período en cuestión (previa identificación). Agora ben, o que descarta ou, polo menos mentres a xustiza indíquelle o contrario, é a devolución dos importes. Así o defendeu na causa aberta pola Fiscalía e así o traslada nas respostas que está a facilitar aos reclamantes, das que algunha chegou ao seu destinatario esta mesma semana.

Audasa descarta, polo menos ata que se dite sentenza, a devolución dos importes

Audasa defende que "existe unha total ausencia de responsabilidade" nas retencións formadas durante a reforma e incide en que non incorreu nun "incumprimento" das condicións establecidas pola prestación do servizo. A compañía alega que o Ministerio de Fomento encargoulle as obras de ampliación de capacidade e que durante as mesmas seguiu as súas "directrices" e "instrucións", que pasaban polo mantemento do tráfico no viaduto. Ao seu xuízo, o cumprimento das ordes foi "escrupuloso en toda a fase de execución".

A compañía alega que tanto os traballos, como a regulación do tráfico e as peaxes (que mantiveron a súa importe) rexéronse "por normativa legal e contractual correspondente", polo que considera que as reclamacións que piden a devolución de impórtelos resultan "improcedentes". Para a empresa, non hai "dano ou prexuízo derivado" da súa actuación "que deba ser indemnizado ou reparado", reza nunha das respostas enviadas aos afectados.

"ABUSIVOS"

O Xulgado do Mercantil 1 de Pontevedra sinalou para os días 11 e 12 de febreiro de 2020 o xuízo contra a empresa polo presunto cobro "abusivo" de peaxes durante a ampliación da ponte de Rande, tal e como reclama unha demanda colectiva presentada pola Fiscalía Provincial á que se adheriron dúas asociacións de afectados, Adicae e En-Colectivo, e outros oito particulares.

Actualmente, o xulgado aínda está pendente de practicar as dilixencias necesarias, entre as que está a citación dos axentes da Garda Civil e do persoal da Dirección Xeral de Tráfico que tiveron que intervir como consecuencia dos atascos xerados.

Adicae agrupa aos afectados
A asociación de consumidores Adicae empezou a agrupar aos condutores da AP-9 que sufriron durante máis de tres anos o cobro dunhas peaxes que considera "abusivos", debido " deterioración na fluidez do tráfico pola redución do número de carriis e os límites de velocidade impostos por Audasa". Só en 2018 as tarifas subiron tres veces. A asociación creou unha plataforma coa que prevé reclamar o cobrado indebidamente.

Obra con cargo á peaxe
Audasa cobra cada día na AP-9 unha media de 104.827 peaxes, dos que 41.510 débense ao tramo Pontevedra-Vigo. Actualmente, o seu custo é de 3,90 euros por traxecto e unicamente existen bonificacións para os usuarios do telepeaje que fan a ida e volta na mesma xornada. A obra alcanzou os 136 millóns, que serán amortizados coas subidas da peaxe que se aplicarán ata 2038. O ano pasado audasa ingresou 144 millóns, case 3,2 máis que o exercicio de 2017.

A ampliación recibiu en setembro en Nova York o galardón considerado o Nobel da enxeñería: o premio OSTRA, outorgado pola asociación internacional de Pontes e enxeñería, IABSE.

Comentarios