En pleno debate sobre a transición cara a un modelo de mobilidade cada vez máis ecolóxico, Pontevedra volve demostrar a fortaleza do seu modelo urbano. Coa grande aposta pola bicicleta como medio de transporte preferente en todas aquelas cidades que, como a Boa Vila, dispoñen de amplos espazos de convivencia entre todos os usuarios das vías, os números cantan: nos primeiros cinco meses de 2021 apenas se produciron sete accidentes nos que se viron implicadas bicicletas e os seus condutores, e deles catro saldáronse con persoas feridas, todas elas de carácter leve.
Iso indica que, se se cumpren as recomendacións que propón o Concello en materia de seguridade, as rúas e prazas da seguridade do Lérez, e tamén as súas estradas, convertéronse en espazos moi seguros para circular a dúas rodas.
Un novo foro de discusión aberto nestes momentos ten que ver coa capacidade das infraestruturas da cidade para absorber o enorme fluxo de ciclistas que se produce a diario e que, tras a pandemia, está a volver a crecer. A aposta do Concello é a convivencia, de tal xeito que cando coinciden bicicleta e peón, a prioridade é sempre deste último, mentres que se coinciden bicicleta e vehículo a motor, a prioridade será sempre do ciclista. Se os veciños entenden esta sinxela clave, a adecuada mobilidade estará garantida.
Por outra banda, nos últimos meses engadiuse un novo elemento á mobilidade sostible en todas as cidades, e Pontevedra non é unha excepción: os VMP (vehículos de mobilidade persoal) entre os que destacan os patinetes eléctricos. Neste caso, ao tratarse de vehículos autopropulsados, deberán ceder a preferencia a bicicletas e peóns, circulando pola calzada sempre que sexa posible. O nivel de cumprimento parece tamén moi elevado. Non en balde, só se produciron dous accidentes en 2021.