O bus de Tomeza ou Cerdedo ata o hospital Montecelo, con descontos do 70 e o 80%

A entrada en vigor do proxecto de transporte metropolitano daría un mellor e máis barato servizo a varias parroquias do rural pontevedrés

Vista general del Hospital Montecelo. RAFA ESTÉVEZ
photo_camera Vista xeral do Hospital Montecelo. RAFA ESTÉVEZ

O Concello de Pontevedra non estaba este venres na reunión dos Concellos coa consellería de Transportes da Xunta. Pero o certo é que o proxecto de transporte metropolitano ten á Boa Vila como eixo da futura mobilidade urbana e algúns dos grandes beneficiados polas novas liñas serían os veciños de varias parroquias do rural pontevedrés.

Varios gráficos que este venres mostraron os responsables do Goberno autonómico conteñen descontos que superan o 80%, por exemplo, para os veciños de Cerdedo que utilicen as liñas metropolitanas para trasladarse ata o hospital de Montecelo.

Utilizar un autobús público interurbano para os residentes nesta zona da cidade custa agora mesmo entre 3 e 4,45 euros para trasladarse ata o hospital. Isto é así pola imposibilidade de pagar unicamente unha parte do traxecto do autobús e estar obrigado a custear a totalidade da liña.

Coa entrada en vigor do cartón de transporte metropolitano, estes mesmos traxectos custaríanlles aos usuarios 86 céntimos de euro.

Sempre segundo os exemplos que onte se expuxeron na reunión dos alcaldes coa Xunra, estas mesmas diferenzas veríanse reflectidas na parroquia de Tomeza. Os veciños desta parte da cidade pasarían a pagar 0,56 euros por desprazarse en transporte público ata a Estación de Autobuses, a partir dos 1,45 euros actuais. E abonarían billetes de 86 céntimos de euro por trasladarse ata o hospital de Montecelo, desde os 2,90 euros que están obrigados a pagar na actualidade.

Os descontos son menores no caso dos movementos entre municipios. Un dos supostos manexados durante a reunión deste venres foi a viaxe de Pontevedra a Sanxenxo. Na actualidade, utilizar un autobús implicada un custo de 1,55 euros, mentres que co futuro transporte metropolitano que os alcaldes teñen sobre a mesa o prezo sería de 1,31 euros.

A implantación deste plan permitirá descontos medios do 50% nas viaxes interurbanas, para o que a Xunta de Galicia financiará o 80% de de esas bonificacións no prezo medio do billete e o conxunto de concellos achegará o 20% restante. A maiores, a Administración autonómica custeará bonificacións adicionais do 15%, que se aplicarán a usuarios frecuentes, é dicir, a aqueles que realicen máis de 40 viaxes nun mes, así como descontos extra de ata o 50% para familias numerosas. Ademais, o transporte metropolitano é gratuíto para os menores de 19 anos.

O custo do proxecto de mobilidade metropolitano que expón a consellería calculouse na contorna dos 1.360.000 euros. Deles, 423.000 terían que ser sufragados polos Concellos e o resto, case 937.000 euros, correría a cargo da Xunta. A cabeceira da comarca, Pontevedra, sería a administración local que máis peso económico debería achegar. Os primeiros cálculos están ao redor dos 300.000 euros. A cambio, segundo o estudo do Goberno autonómico, a cidade aumentaría o número de visitantes en transporte público e, a cambio, reduciría o número de coches que agora mesmo chegan desde os municipios da contorna.

Comentarios