Cando o covid-19 dá ás para crecer en confinamento

Aínda que a maioría do tecido empresarial viuse prexudicado pola pandemia, hai excepcións que atoparon no coronavirus a vía perfecta para emprender, redimensionar o negocio e crecer
Alicia Devesa sujetando una aspiradora. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Alicia Devesa suxeitando unha aspiradora. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

A estas alturas da película todo o mundo sabe que o covid-19 puxo contra as cordas a numerosas empresas do país sen exceptuar ás que operan en Pontevedra. Os balances de actividade, negocio e emprego que van trascenciendo resucitan as sombras da anterior crise e aínda hoxe, máis de dous meses logo de iniciarse o estado de alarma, ninguén é capaz de augurar o alcance da recesión. Con todo, como todo na vida, hai excepcións e a mesma pandemia que tingue os números de vermello deu ás a algúns negocios da área de Pontevedra para reinventarse, iniciar a súa andaina ou simplemente crecer.


LimpiAli, unha metamorfose forzada con bos resultados

A historia de Alicia Devesa é un bo exemplo das oportunidades que xerou, case sen querer, o coronavirus. Natural de Caldas e de 34 anos de idade, viu como o SARS-CoV-2 deu un golpe de temón á súa pequena sociedade, que pasou de ofrecer coidados á terceira idade a desempeñar servizos de limpeza para manter o virus baixo control.

Alicia Devesa suxeitando unha aspiradora. JAVIER CERVERA-MERCADILLOA súa traxectoria profesional por conta propia comezou o verán pasado "atendendo a maiores e axudando nas tarefas do fogar e hixiene" dos usuarios. Con todo, coa irrupción da pandemia topouse coa suspensión de encoméndalas de boa parte da clientela, "que non querían que entrasen persoas" alleas ao círculo familiar "nas súas casas". A suspensión deu pé a un notable descenso da actividade, pero foi fugaz.

Alicia comezou a recibir outro tipo de encargos de empresas "que demandaban servizos de limpeza" e a falta de coñecer cal será a evolución, polo momento asegura que nos vai moi ben".

A empresa, LimpiAli, creceu desde entón. Agora conta con dúas empregadas fixas e unha eventual, e especializouse na limpeza dun amplo abanico de instalacións. Os encargos máis frecuentes pasan pola hixienización de zonas comúns, vestiarios e despachos varios e, aínda que podería sacar proveito do bum da desinfección, Alicia prefire ser cómplice antes que ventajista. "A economía está moi mal, sobre todo a nivel comercios, que dependen de se lles vai a xente ou non. Coñecemos perfectamente cales son as circunstancias e por iso ofrecemos a moitos prezos especial pandemia, moi axustados para axudar a que as pequenas empresas poidan levantarse". A nova empresaria é das que opina que "se remamos todos na mesma dirección, iranos moito mellor".


Juan Sicolo, un guía de montaña que xa camiña só

Juan Sicolo (der.) suxeitando un mapa ante uns excursionistas. CEDIDA
Juan Sicolo (der.) suxeitando un mapa ante uns excursionistas. CEDIDA
 

Aos 25 anos, Juan Sicolo (natural de Arxentina, pero residente en Vilagarcía de Arousa) forma parte do elenco de aventurados que se animaron a emprender en tempos de pandemia.

A idea xa levaba tempo roldado pola súa cabeza, pero as circunstancias desatadas polo coronavirus foron o detonante final. Formado como Técnico Deportivo en Media Montaña e Guía no Medio Natural, este mozo acábase de dar de alta como guía de montaña autónomo, pondo un punto e aparte á súa anterior traxectoria laboral con axencias e empresas de turismo activo, "algo que me limitaba". "A verdade é que dubidaba un pouco, porque non sabía como ía resultar, pero cando a situación se empezou a relaxar un pouco decidín ir cara a adiante e a cousa funciona bastante ben. A xente ten ganas de saír a explorar e, ademais, parece que todo isto que sucedeu ensinounos a valorar un pouco máis o contacto coa natureza, tanto a nivel de saúde física como mental".

As rutas programadas ata a data tiveron boa aceptación e iso que o equipamento é sensiblemente diferente ás expedicións pre-covid. Agora tanto Juan como os excursionistas camiñan con máscara e tampouco faltan as provisións de luvas e xeles desinfectantes. "É importante garantir a seguridade e estou a ser moi rigoroso con este tema, seguindo os protocolos que nos ditan as asociacións de turismo e de guías de montaña. Antes de iniciar a actividade envío o protocolo por escrito e resolvo todas as dúbidas que xurdan. é certo que con máscara non é o mesmo, porque non respiras a mesma cantidade nin calidade de aire, pero a xente está a cumprir. Hai que adaptarse á nova situación". ¿Como dar con el? Sinxelo. A través dos seus perfís de FacebookInstagram.


Big Fortress sae aínda máis forte do confinamento

Jesús Güimil con pezas da marca Big Fortress. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
Jesús Güimil con pezas da marca Big Fortress. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
 

Jesús Güimil Beiras (29 anos, Vilagarcía de Arousa) estreouse como empresario en setembro de 2019, pero é dos privilexiados que poden presumir de saír reforzado dos golpes máis duros da pandemia. A súa empresa, Big Fortress, dedicada ao deseño e venda de roupa deportiva, preparouse no confinamento para escalar un novo banzo, con máis capital e engadindo a ofértaa produtos innovadores.

A marca mantén a súa selo ecolóxico, que entre outras cousas, significa "unha embalaxe libre de plásticos" e o uso de produtos naturais nas pezas, "que impiden que o cheiro a suor quede impregnado". Pero agora a isto engádense importantes pluses.

En materia empresarial, asociouse co seu anterior xefe, propietario do ximnasio onde Jesús exercía como monitor. "Durante a pandemia púxose en contacto comigo e deume que quería investir na marca, así que nos asociamos e puxémonos a traballar para lanzar as novas liñas", explica durante a entrevista.

Entre as novidades destaca unha gama de pezas que non se manchan" e outra de roupa que "cambia de cor" segundo incida a luz. ¿Soa ben, verdade? Pois, se as previsións non fallan, estarán pronto á venda, e coa idea de ter continuidade o ano que vén con pezas de baño camaleónicas, que cambian de ton scon o contacto coa auga.

A marca dispón de cinco puntos de venda en Vilagarcía, Vilanova de Arousa e Caldas de Reis, pero a idea é pechar o ano ampliando a rede e perfílelos diana. Jesús está disposto a practicar sen descanso a lema da firma, que en castelán significa Gran Fortaleza e que pretende pór en valor "a forza de superación que todos temos dentro". A súa historia sabe moito diso.

Abandonado polos seus pais e adoptado, sufriu unha infancia e adolescencia difíciles, nas que non faltaron enfermidades, malleiras, bullying e unha perda especialmente dura, a do seu pai biolóxico, que lle fixo tocar fondo. Jesús soubo remontar todo iso e, segundo di, o público nótao. "O que me di moita xente é que é unha marca que ten algo máis. Non é que a roupa só sexa bonita e teña gran calidade, senón que ten sentimento. Iso é o que engancha".

Comentarios