Cara e cruz: da alegría pola hostalería á chamada á prudencia para frear o virus

Os alcaldes dos municipios que cambiarán este venres de nivel de restricións analizan a situación e apelan á responsabilidade cidadá
Unidad de Criticos en Montecelo. RAMÓN LEIRO (POOL)
photo_camera Unidade de Criticos en Montecelo. RAMÓN LEIRO (POOL)

"Son doce casos, dos que sete pertencen a dúas familias, polo que estamos, en certa medida, tranquilos, xa que parece que está acoutada esa vía de contaxios", explica el alcalde de Ponte Caldelas, Andrés Díaz. Este es uno de los concellos que este viernes subirá al nivel medio de restricciones (hostelería al 30% en el interior y al 50% en terraza). "Confiamos en que tamén se poidan dar de alta aos sete no mesmo prazo, co que volvería a baixar a incidencia". En todo caso, ve "normal" subir de nivel. "Ao final, a que sofre é a hostalería, dado que non cambian as condicións de mobilidade, pero si os aforamentos. É algo que están levando con resignación, porque en certa medida, xa estamos afeitos a estas cousas". Díaz espera que la situación "vaia controlándose".

Caso parecido es del de Cuntis. "Era previsible, dado que o número de casos foi subindo", admite Manuel Campos. Hay dos brotes familiares, de cinco y dos casos y otros tres positivos dispersos. "Aínda que están concentrados temos que seguir pedindo que non se relaxen as medidas".

También subirán al nivel medio Moraña y Bueu. El regidor buenense, Félix Juncal, apela a la responsabilidad ciudadana para que se actúe con cautela y se respeten las medidas de seguridad. "Debémonos comprometer e velar pola saúde propia e a das demais persoas". No obstante, reconoce "o comportamento exemplar da ampla maioría da veciñanza, que ao longo destes meses difíciles cumpriu con todos os protocolos, o que nos permitiu manter unha situación de certa estabilidade, interrompida en momentos puntuais nos que se incrementou de forma preocupante o número de contaxios".

Por su parte, el alcalde de Valga, José María Bello Maneiro, explica que "un caso importado" de Padrón fue el origen de algún contagio, pero "a situación está controlada e parece que non hai perigo de expansión". En todo caso, pide a los vecinos que cumplan las normas sanitarias, desde la mascarilla a la distancia social, "independentemente de que estean vacinados".

También en nivel medio, pero bajando del alto, estará Marín. María Ramallo, quien anima a los vecinos a participar en los cribados de las farmacias, afirma que el dato "es muy positivo porque bajan los casos al contenerse los brotes en los ámbitos educativo y empresarial, pero también porque la hostelería podrá abrir el interior de los locales. En todo caso, apelamos a la sensatez".

Alegría también en O Salnés. Vilagarcía estará en el nivel medio-bajo. "Alégrome especialmente polo sector da hostalería, porque vai permitir ampliar o seu horario e con iso recuperar a súa actividade —apunta el regidor, Alberto Varela—. Todo o que sexa baixar o nivel de incidencia en contaxios e de presión hospitalaria, ao tempo que se incrementa a vacinación, é bo", pero "o fundamental é a responsabilidade individual e colectiva", porque el virus "pode volver darnos un susto".

El alcalde de Vilanova, Gonzalo Durán, espera poder "abrir la hostelería totalmente en las próximas semanas", pero de momento pasará al nivel alto y podrá haber terrazas al 50%, además de recuperar la movilidad, ya con toda España. Aunque la incidencia "nunca llegó a los 500 casos por 100.000, sí se produjo un incremento muy abrupto a siete días", vinculado, apuntó, a un brote de 16 casos en un colegio de la localidad.

Comentarios