Claroescuros no 'delivery' vía #PonteLovers

O constante incremento de altas neste novedoso servizo tropeza coa inexperiencia no reparto a domicilio, sobre todo na hostalería, o que obriga a improvisar medidas a diario ► A plataforma aglutina a uns 50 negocios
Jorge Eyo, junto a su scooter eléctrico de reparto. DP
photo_camera Jorge Eyo, xunto ao seu scooter eléctrico de repartición. DP

O peche forzoso da hostalería sacudiu os costumes de miles de persoas habituadas a comer ou cear fóra de casa, ben por obrigacións laborais, ben por un desexo de descubrir novas propostas ou simplemente por socializarse.

#PonteLovers naceu en abril da man da Concellería de Promoción Económica para rescatar as castigadas economías do comercio local a través de distintas campañas, tanto presenciais como en redes. Baixo o seu paraugas se fomenta o e-commerce (compra a través de internet), onde a hostalería adquiriu un especial protagonismo.

Aproveitando os seus longos tentáculos mediáticos, a plataforma exerce de taboleiro de anuncios para que o usuario contacte ao restaurador que lle interese, cuxo listado se pode consultar nos perfís de #PonteLovers en Facebook e Instagram. Pero se traballa xa nunha app "na que se incluirán absolutamente todos os negocios que teñan delivery (servizo a domicilio) ou take away (recollida en local)", explica Tomás Torres, portavoz desta iniciativa.

Con todo, a pesar de estar en auxe e de que cada vez son máis os negocios que se apuntan á repartición a domicilio, o experto aclara que "o delivery non está a funcionar, non está a ser decisivo para manter á empresa". 

Subsistir en tempos de covid converteuse nunha carreira de fondo á que todos se apuntan por temor a quedar descolgado. Pero hai hostaleiros que están a empezar a pagar a inexperiencia e non adaptar a súa oferta. Resulta evidente que non é o mesmo degustar un prato concreto nun restaurante que recibilo en casa, sobre todo se falamos dos máis elaborados. "Moitos animáronse ao principio porque tiñan as cámaras cheas e un mes pechado é moito diñeiro tirado ao lixo", subliña Torres.

NON HAI TRADICIÓN. O portavoz de #PonteLovers recoñece que cada vez é máis habitual ver polas rúas a repartidores de comida a domicilio, "porque o fenómeno está en auxe, pero non hai unha cultura arraigada na cidade; salvo contadísimas excepcións, nin os locais estaban afeitos traballar con delivery nin os clientes a facer uso del". Por iso é polo que o servizo estea a funcionar "a empuxóns, con medidas improvisadas sobre a marcha". 

Os consumidores, en xeral, vinculan ao delivery con comida rápida: bocadillos, pizzas, tapas, asiática... "Pero de súpeto un Pepe Solla, por citar un exemplo, méteseche no delivery e ese proceso non é orgánico, senón que se está organizando a machado. E iso supón axustes complexos, nada fáciles", comenta.

Neste sentido, explica que para que un cambio empresarial sexa efectivo "debes adaptarte, porque nin os procesos de cociña son os mesmos, nin a oferta gastronómica pode ser a mesma, nin tampouco a presentación dos pratos. Hai un traballo interno que se está facendo aos tombos e algúns negocios están a fallar claramente, co que deixa de ser rendible para eles". 

¿Por que a hostalería tardou tanto en adaptarse? Tomás Torres aclara que o primeiro confinamento "colleu por sorpresa a todos os negocios" e moitos limitáronse ao take away porque o gran problema do delivery é a distribución. Torres subliña que traballar con grandes franquías como Glovo ou Uber Eats "é insostible, porque quedan o 30% do tícket, que é o beneficio do negocio". Por iso, ao principio, os hostaleiros apuntáronse "non para gañar diñeiro, senón para non perdelo". 

Despois chegou o verán e con el a euforia por recuperar momentos perdidos. "Sufriuse moito e os esforzos centráronse no traballo presencial". Agora volveron os peches "e esa semente plantada en abril dará, aos poucos os seus froitos, e na primavera xa teremos un delivery en condicións en Pontevedra". 

Tras a peaxe da novatada, as perspectivas son esperanzadoras. Só resta que se cumpran.

"Disparáronse as vendas de camaróns e centolla de face ao nadal"

Jorge Eyo era un dos moitos clientes habituais do Mercado que, tras a primeira onda da pandemia, decatouse da necesidade de dispor dunha repartición a domicilio para compensar o confinamento. Algúns placeiros ofrecían ese servizo, pero a título individual e á conta de restar horas de atención aos seus negocios. "En Internet só estaba o teléfono de cada posto; por iso idea que nós quixemos desenvolver foi aglutinar a todos nunha mesma plataforma. Deste xeito, cada usuario pode coller o produto que queira de toda a Praza, sen ter que cinguirse aos dun só placeiro", explica.

Así xurdiu ponteabastos.com, unha solución centrada exclusivamente no Mercado pontevedrés que cada día actualiza os prezos dos distintos produtos e envórcaos na súa web, recolle os encargos (por Internet ou telefónicos), trasládaos aos praceiros, recólleos e lévaos ao domicilio do cliente. Todo a un simple golpe de click. "Nesta tarefa estamos dúas persoas, que nos repartimos todo o traballo". 

O portal presenta tres grandes apartados (pescadería, frutería e carnicería) onde o usuario pode repasar as ofertas do día e ir elaborando a súa propia cesta. "Empezamos con 15 postos da Praza e hai moitos máis que están interesados en apuntarse pero aínda non o puidemos facer. O que si lles ofrecemos a todos é a repartición a domicilio". Polo momento, o servizo cínguese ao municipio e a zonas de Poio máis próximas á capital.

Jorge Eyo revela que suman xa máis dun centenar de clientes, que responden moi positivamente á iniciativa, "porque o Mercado carecía desta posibilidade e a xente agradéceo moito". Sobre a demanda, afirma que cada día vai a máis e que nestas datas disparouse a de centollas "e camaróns para conxelar coa vista posta no nadal".