Colas de case dúas horas para as analíticas no Provincial desatan as queixas dos usuarios

A xerencia cambiará o actual sistema "sen cita" do Hospital para repartir a carga de traballo das extraccións de sangue cos centros de atención primaria e con Montecelo, pero sempre con cita previa
Imagen de la sala de espera en el Provincial, con usuarios que aguardan para ser atendidos en el servicio de pruebas analíticas. R.R.
photo_camera Imaxe da sala de espera no Provincial, con usuarios que agardan para ser atendidos no servizo de probas analíticas. R.R.

Usuarios dos servizos de análises clínicas do Hospital Provincial denunciaron este luns a situación que se vive neste departamento "como consecuencia da falta de persoal para atender a demanda en tempos razoables".

Segundo expresaron algúns pacientes que soportaron as colas, nos últimos días houbo momentos nos que máis de duascentas persoas agardaron ao mesmo tempo ás portas das salas de análises, un reducido espazo que obriga a realizar parte das esperas na rúa, onde os afectados tampouco gardan as distancias interpersoais recomendadas durante a pandemia. Ademais, os tempos para ser atendidos oscilaron entre 60 e os 120 minutos en función do momento da mañá e da cada vez maior afluencia de pacientes.

A situación provocou protestas dos usuarios nos portelos e tamén a presentación de queixas formais ante os servizos de atención ao paciente e reclamacións do propio Hospital Provincial.

A situación está provocada, segundo apuntaron algunhas fontes médicas, pola escaseza de persoal, algo que tamén corroboran os afectados que nos últimos días exerceron o seu dereito a presentar queixas. Nelas fixeron constar que nun espazo de traballo onde chegou a haber seis postos habilitados para a toma de mostras de sangue, unicamente dous están operativos algúns días.

A dirección do complexo hospitalario comarcal non considera que o problema que denunciaron os usuarios débase á falta de enfermeiras e enfermeiros

A xerencia do Chup aclarou este luns que se están realizando extraccións de sangue no "sen cita previa" "co fin de dar un servizo ou máis eficaz posible e coa menor demora". Para axilizar o sistema, a xerencia axustou "tanto ou número de enfermeiras como as franxas horarias de extracción á afluencia de pacientes, de tal xeito que, aqueles días en que a afluencia era maior, incrementábase ou tempo para as extraccións, así como ou persoal de enfermería para realizalas".

Con todo, optouse por non dar este servizo coa periodicidade que viña ofrecendo, no centro da cidade e sen cita previa, debido á "aglomeración que se produciu algún día dá pasada semana, e ante a nova situación epidemiolóxica que estamos a vivir en Pontevedra nas últimas dúas semanas".

A xerencia do hospital informou este luns de que nesta mesma semana "pasaremos a programar as extraccións tanto no Hospital Provincial como en Montecelo, ademais de nos centros de atención primaria. A distribución en cada lugar farase en función da demanda de cada día. E será imprescindible que cada paciente acuda con cita, de xeito que programaremos o número de pacientes concreto que serán atendidos en cada centro con día e hora para cada extracción".

A dirección do complexo hospitalario comarcal non considera que o problema que denunciaron os usuarios débase á falta de enfermeiras e enfermeiros, cuestión que foi apuntada en diferentes ocasións polos sindicatos e as asociacións de profesionais sanitarios. O certo é que a especial atención destes días aos procesos de vacinación nos recintos habilitados para iso, así como a chegada das quendas de vacacións para este colectivo complica a cobertura de servizos con demandas elevadas e obriga a reprogramar os efectivos para adecualos ás novas situacións, como neste caso ocorreu coas analíticas no Hospital Provincial.

Antes da pandemia, na oferta pública de emprego da Xunta de 2019, convocáronse 772 prazas para persoal técnico en coidados de enfermería.

Comentarios