El Concello alega vacío legal para seguir instalando sus composteros

Carme da Silva asegura que solo es necesario pedir permiso en el caso de las plantas de reciclaje ► Moreira dice que el Gobierno local da "un mal exemplo" al no solicitar autorización a la Xunta

Compostero comunitario situado en el barrio de San Brais. RAFA FARIÑA
photo_camera Compostero comunitario situado en el barrio de San Brais. RAFA FARIÑA

El Concello no solicitará permiso a la Xunta de Galicia para la instalación de nuevos composteros comunitarios y para la regularización de los que ya están en funcionamiento porque entiende que la normativa vigente se refiere exclusivamente a los centros composteros de carácter industrial.

Según indicó este viernes la concelleira de Servizos, Carme da Silva, el Ministerio de Medio Ambiente es consciente del "baleiro legal" sobre los composteros comunitarios que pretende solucionar con la redacción de un borrador de decreto que quiere consensuar con los distintos actores que intervienen en este proceso (entre ellos la Deputación, a través de su Plan Revitaliza) para que efectúen las aportaciones que consideren convenientes para incluir en el decreto definitivo.

"Os pasados días 6 e 7 o Ministerio convocou unha xuntanza para a posta en marcha da estratexia de economía circular en materia de residuos, na que estaban representantes do Plan Revitaliza da Deputación, e alí preguntóuselle expresamente á subdirectora xeral se hai algunha normativa para os centros de compostaxe comunitaria e dixo que non", reveló Da Silva durante la rueda de prensa en la que replicó el anuncio que efectuó anteayer la directora xeral de Calidade Ambiental, María Cruz Ferreira Costa, de que instará al Gobierno local a pedir autorización administrativa en base a la Ley de residuos y suelos contaminados.

La concelleira de Servizos enmarcó las declaraciones de Ferreira Costa en la "actitude e os atrancos postos polo PP ao despregue da compostaxe en Pontevedra". Además, lo acusó de estar utilizando "os mecanismo habituais" para "torpedear" el proceso. "Recolle sinaturas contra a compostaxe comunitaria sen dar a cara e actúa activamente en contra como, por exemplo, coa intervención de Jacobo Moreira no Parlamento galego ao insistir na teses de que para poñer en marcha composteiros comunitarios é preciso unha autorización".

Carme da Silva considera que Moreira acabó "metendo nun lío" a la Administración gallega, al Ministerio de Medio Ambiente y a los propios alcaldes do PP que apuestan por el compostaje en sus municipios en el marco del Plan Revitaliza.

Al mismo tiempo, la concelleira de Servizos aseguró que el Concello está recibiendo cada vez más peticiones para la instalación de composteros en distintas zonas de la ciudad. Para hacer frente a esta demanda la Administración local inició el proceso para la contratación de cuatro técnicos que atenderán los centros de compostaje ya que, indicó, "o persoal do Plan Revitaliza asignado a Pontevedra comeza a non dar abasto".

JACOBO MOREIRA. El portavoz del grupo municipal del PP, Jacobo Moreira, tiene una postura diametralmente opuesta a la que sostiene Carme da Silva. A preguntas de los medios de comunicación, ayer dejó claro que "constátase que os composteiros comunitarios precisan dunha autorización medioambiental que o Goberno local non ten e que nin tan sequera solicitou".

Moreira reiteró que los composteros comunitarios "son para a xestión de residuos e, por iso, é precisa unha autorización medioambiental. Que o BNG de Lores non a teña nin a solicitara -subrayó- resulta ser un mal exemplo para os veciños de Pontevedra. Queda claro que a inquietude amosada por moitos veciños, e como exemplo temos Monte Porreiro, ten a súa razón de ser".

Con respecto a los datos de envío de residuos, el representante de la fuerza conservadora dijo que continúa esperando, desde el pasado mes de octubre, a que el Gobierno se los facilite. "Se tras seis meses aínda non ofreceron esta información, por algo será", sentenció el edil popular.

Moreira hizo suyas las declaraciones que efectuó la directora xeral de Calidade Ambiental en la Cámara gallega, en las que indicó que los composteros comunitarios requieren de autorización administrativa para la gestión de residuos no peligrosos en base a la Ley 22/2011, de 28 de julio de residuos y suelos contaminados. Además, dijo que el estado actual es el de "falta de autorización". Por eso, indicó, la Xunta de Galicia tiene previsto instar al Concello (y todos los que cuentan con este sistema de reciclaje) a regularizar la situación.

Comentarios