O Concello pedirá controis de tráfico polos excesos de velocidade na Rolda Leste

Os vehículos que circulan pola vía provincial, que se inaugurou o 10 de outubro, duplican os 30 quilómetros por hora permitidos

Paso de peatones instalado en la Ronda Leste de Pontevedra. RAFA FARIÑA
photo_camera Paso de peóns instalado na Rolda Leste de Pontevedra. RAFA FARIÑA

O Concello reclamará á Garda Civil que controle os excesos de velocidade na Rolda Leste. O concelleiro de Obras e Mobilidade, Demetrio Gómez Junquera, asegurou este venres que os vehículos que circulan pola vía provincial, que se abriu ao tráfico o pasado 10 de outubro, superan o límite de 30 quilómetros por hora.

O edil nacionalista apoia a súa denuncia na campaña de aforamentos levada a cabo o mes pasado pola Deputación. O estudo, realizado entre o 24 e o 31 de outubro, revela que a velocidade media rexistrada nesta estrada sitúase en 60 quilómetros por hora, o dobre do permitido. "Estamos moi preocupados", afirmou Gómez Junquera, que recordou que a velocidade máis alta, de 67 quilómetros por hora, detectouse durante a madrugada.

Na súa comparecencia, o responsable municipal avanzou a posta en marcha dun paquete de obras para mellorar a seguridade viaria na zona, tal e como solicitaban os veciños. A actuación consistiu na instalación dun paso de peóns no entroncamento con Pintor Laxeiro e na ampliación da senda peonil cara a Pedra do Lagarto.

A Deputación instala un paso de peóns no entroncamento con Pintor Laxeiro e amplía a senda peonil cara a Pedra do Lagarto

Os traballos executounos a Deputación Provincial tras unha solicitude do Concello de Pontevedra para corrixir os erros detectados na obra. O requirimento partiu do enxeñeiro municipal o pasado 29 de outubro, 19 días despois de que a Rolda Leste abrise ao tráfico. Nel, o técnico recomendou a colocación de pasos de peóns e o reforzo da sinalización horizontal e vertical nesta vía. Os traballos obrigaron a intervir nun muro da zona.

Gómez Junquera asegurou que todas estas intervencións farán que "a vida dos veciños mellore". A súa execución produciuse logo da protesta que estes realizaron durante a inauguración da estrada, na que cortaron a rotonda de acceso á Rolda Leste á altura de Pintor Laxeiro para reclamar máis seguridade viaria.

Unha estrada pola que circulan unha media de 4.541 coches ao día
A Rolda Leste concentra máis tráfico do previsto. Así o asegurou o concelleiro de Obras e Mobilidade, Demetrio Gómez Junquera, que avanzou que por esta estrada circulan unha media diaria de 4.541 vehículos. As cifras extráense da campaña de aforamentos levada a cabo pola Deputación o mes pasado. O informe da institución provincial revela que a maior parte dos movementos prodúcense a primeira e última hora da mañá. 

300 vehículos durante as horas punta 
A Rolda Leste contabiliza uns 300 vehículos nas horas punta do día. 

Previsión: 5.550 coches 
O cálculo técnico sinala que pola Rolda Leste pasarán unha media de 5.500 vehículos ao día no horizonte de 2027, só mil máis que na actualidade.

 

CARACTERÍSTICAS. A vía ten unha lonxitude de 970 metros cunha única calzada e dous carrís de circulación (de 3,50 metros cada un), beiravías dun metro e unha berma de 0,75 metros, así como unha senda peonil para ciclistas e peóns de catro metros de longo.

O trazado iníciase na glorieta da estrada do Pino-Bora, a denominada PO-542, e conclúe na terceira rotonda, construída sobre a PO-532, nas inmediacións de Príncipe Felipe e o Hospital Montecelo.

A obra, que executou a empresa Coviastec, custou máis do previsto. O orzamento pasou dos 2,4 a 3,3 millóns de euros pola modificación das deficiencias do proxecto inicial, as expropiacións de terreos e a necesidade de trasladar torres de alta e media tensión que estaban no medio do trazado.

CERO MORTES. Un dos alicerces do modelo urbano de Pontevedra ten que ver coas medidas de calmado de tráfico. O seu obxectivo é reducir os accidentes e, de paso, contribuír ao obxectivo das cero mortes en estradas.

Ademais das peonalizacións, que se impulsaron en 1999, o Concello ten en marcha outras políticas de mobilidade. En 2004 instalou os primeiros lombos para reducir a velocidade de circulación dos coches. En 2010 implantou a zona 30 en todas as vías urbanas, unha medida que permitiu rebaixar a sinistralidade. De feito, desde febreiro de 2011 non se rexistran mortos nestas estradas.

Comentarios