O coronavirus dispara a preferencia polos produtos locais

Un estudo deste mesmo mes proba que o 70% dos consumidores prefiren comprar o producido en proximidade "aínda que sexa máis caro"
2020052911431631138
photo_camera Imaxe de clientes locais comprando estes días no Mercado de Abastos. RAFA FARIÑA

De como se comporte o consumo das familias a partir de agora dependerá, en bo medida, a capacidade de recuperación do país. Admitíao esta mesma semana o catedrático vigués de Economía Antón Costas, quen advertía este factor, xunto á maior investimento público e as facilidades de financiamento, como tres das claves de futuro a curto e medio prazo. "Gastar, gastar e gastar", recetaba o profesor Costas aos gobernos e ás familias. E ademais alertaba: "Un aforro masivo nestes momentos detería ao país".

Se é certo que o comportamento do gasto entre os consumidores será esencial para recuperar a normalidade nos negocios, moito máis incidirá este factor en áreas como Pontevedra, fortemente asentadas sobre un sector terciario, co comercio e as microempresas formando parte esencial do tecido produtivo.

O último estudo realizado sobre o funcionamento do consumo nesta desescalada asínao en España o profesor de EAE Business School Pablo Contreras, cunha mostra de máis dun milleiro de enquisas realizadas entre o 5 e o 12 de maio.

A conclusión mestura datos esperanzadores con outros preocupantes. O mellor e máis positivo é que sete de cada dez persoas inclínanse por comprar produtos de fabricación nacional, aínda que sexan máis caros debido á covid-19. Os consumidores están dispostos a buscar e localizar produtos locais, que nestes momentos, tras a catarse sanitaria e a súa terrible consecuencia económica, son percibidos con gran empatía e encabezan as preferencias das familias.

Un 74% dos consumidores admite que o seu orzamento para o lecer baixará

As mulleres, as persoas con máis idade e os enquisados con fillos son os máis proclives a iso segundo este informe. Ata aí a lectura optimista. Os datos menos alentadores pasan porque un 66,2% dos enquisados prevé unha diminución dos seus ingresos e, polo tanto, da súa capacidade económica; e outro 76,3% calcula que reducirá o seu nivel xeral de consumo.

Consumirán menos, pero con maior preferencia de produtos autóctonos, porque o valor do local é percibido agora como algo a potenciar e do que presumir. O sector da alimentación, claramente, é o que podería sacarlle máis partido a esta nova tendencia de consumo. Pero non é o único.

Sete de cada dez participantes no estudo afirma que reducirá o seu orzamento para as vacacións, pero un 24% cambiará o turismo internacional polo nacional. O orzamento para a restauración verase reducido nun 78,6% dos casos. Un 36% prefire comprar en online por mor da pandemia; un 52% prefire o comercio de proximidade e só un 12% prefire ir a un centro comercial ou gran superficie.

Un 74,2% dos enquisados manifesta que o seu orzamento para actividades de lecer verase reducido, e nun 37,3% dos casos admite que baixará "moito". Destaca tamén a caída no orzamento destinado a comer fose do fogar, algo que ocorre co 78,6% das persoas preguntadas. Similar sorte corren os espectáculos, cuxo orzo ser verá reducido nun 73,1% dos casos.

Vantaxes de comprar no comercio local
As asociacións de comerciantes e as organizacións de consumidores teñen claros cales son os principais beneficios do comercio local, especialmente en sectores como o da alimentación. Velaquí algúns dos máis significativos.

1º Economía da zona. Promoción da recuperación de espazos de cultivo e revitalización da economía pegada ao territorio.

2º Apoio aos sectores locais. Creación de industria complementaria ao redor dun foco de produción.

3º Prezos máis xustos. Pola redución dos custos de transporte e a ausencia de intermediarios.

4º Maior xeración de riqueza. Un euro gastado en produtos de proximidade xera o dobre para a economía local.

5º Alimentos frescos. A comida pasa por poucos procesos, no caso da agricultura do horto á mesa.

6º Beneficios ambientais. Ao reducir os custos de transporte o medioambiente tamén se ve beneficiado.

7º Aforro en embalaxes. Redución das embalaxes no seu transporte.

8º Maiores certezas. A trazabilidad do produto está moito máis focalizada, sabemos de onde veñen e como os prepararon.

9º Antimonopolización. Loita contra a habitual fixación de prezos dos monopolios.

Comentarios