O coronavirus reduciu á metade os enganches do guindastre durante o 2020

Tres de cada catro retiradas foron por aparcar incorrectamente en zonas de servizos ou de carga e descarga
Enganche de un vehículo en Benito Cotrbal. RAFA FARIÑA
photo_camera Enganche dun vehículo en Benito Cotrbal. RAFA FARIÑA

O coronavirus revolucionou en só un ano todos os hábitos e costumes ata agora coñecidos. As restricións impostas para frear a pandemia, como o toque de queda ou os peches perimetrales, reduciron sensiblemente o volume de tráfico diario e, consecuentemente, tamén as infraccións.

Unha das parcelas onde máis se aprecia este descenso é na actividade do guindastre municipal, que pasou dos 2.273 enganches en 2019 aos 1.284 do pasado ano, é dicir, case a metade (un 44% para ser máis precisos), segundo a memoria da Policía Local.

Se ás infraccións por deixar o vehículo de forma incorrecta súmanselle os traslados (403) e as inmovilizaciones (203) -o pasado ano non levou a cabo ningún embargo-, o total de actuacións en 2020 elévase ás 1.890, un 37% menos que as 3.010 do exercicio anterior.

A abismal diferenza de cifras explícase pola incidencia xa comentada do coronavirus e o seu impacto na circulación. No entanto, o descenso dos vehículos retirados polo guindastre xa viña sendo unha constante. Baste dicir que nesta década, o descenso foi do 73,6%, ao pasar dos 4.859 enganches (o pico máis alto) aos 2.273 do ano que acaba de terminar.

MOTIVOS. Na estatística elaborada pola Policía Local destácase que o principal motivo das retiradas (o 45%) foi por estacionar en carrís ou partes da vía reservadas a outros usuarios e un de cada tres (o 31%)o foi por aparcar en zona de carga e descarga en horario de utilización.

Xa que logo, as zonas de servizos e de carga e descarga supoñen o 76% dos motivos de retirada polo guindastre municipal

O resto de infraccións teñen unha repercusión moito menor, pois o seguinte concepto, impedir ou bloquear a saída ou acceso a un inmoble ou un garaxe, só supuxo o 9% dos casos totais. Séguenlle, en orde de relevancia, aparcadoiros que constituían un perigo ou obstaculizaban o tráfico (4,5%), estacionar sobre a beirarrúa (2,6%) e deixar o vehículo nunha zona reservada ou en pasos rebaixados para persoas con mobilidade reducida (un 2% do total). Na cola deste ranking está o único coche que foi retirado por aparcar nun paso de peóns, o que supón o 0,1% dos 1.284 casos contabilizados.

O balance anual reflexa un desfasamento entre os vehículos retirados e as denuncias tramitadas. Iso débese a que unha infracción pode levar ou non enganche ou acumular máis dun motivo de sanción. Durante o pasado asináronse case 5.000 papeletas (exactamente 4.940), das que o 38% correspondéronse a aparcadoiros en carriis ou partes da vía reservada a outros usuarios.

As irregularidades en carga e descarga reportaron 630 denuncias e o bloque de garaxes e vivendas outras 207.

Por exemplo, a maioría dos aparcadoiros en carga e descarga en horario de utilización resolvéronse con multa e enganche, mentres que deterse ante unha parada de transporte público limitada levou unicamente unha sanción pero sen retirada.

Neste capítulo tivo especialmente protagonismo o multamóvil que detecta e sanciona os estacionamentos irregulares e só nos casos máis graves (cando o vehículo permanece en zona prohibida moito tempo) derivan nun enganche do guindastre.

Sábados polas mañás, a franxa máis crítica
A actividade do guindastre municipal é especialmente intensa durante os sábados, día da semana en que se produciron o maior número de enganches (236), seguido de cerca polos xoves (225) e os mércores (201). Por contra, o día máis pacífico é o domingo.
En canto á franxa horaria, máis da metade das retiradas prodúcense entre as 6 e as 14 horas (o 58%), e polas tardes o 31%.

Comentarios