A distracción foi a causa principal dos accidentes con vítimas durante 2014

A velocidade e non respectar a prioridade de paso constituíron os seguintes motivos de sinistro. A Comisión de Seguridade Viaria usará os datos como base para deseñar campañas de tráfico
Algunos de los participantes en la reunión celebrada por la Comisión Provincial de Tráfico y Seguridad Vial
photo_camera Algunos de los participantes en la reunión celebrada por la Comisión Provincial de Tráfico y Seguridad Vial

Mirar o teléfono móbil mentres se vai conducindo, enviar un whatsapp, acender un cigarro, cambiar de emisora perdendo a visión sobre a vía, introducir un CD no lector, pintarse os beizos, escribir unha dirección no GPS sen deter o vehículo...

As distraccións ao volante foron as principais causas de accidentes con vítimas nas estradas interurbanas da provincia de Pontevedra durante o ano 2014.

Así o explicou a Comisión Provincial de Tráfico e Seguridade Viaria tras a reunión mantida este martes na Subdelegación do Goberno para avaliar as cifras definitivas de sinistralidade nas vías provinciais ao longo do pasado exercicio.

A entidade está formada por representantes da Subdelegación do Goberno, a DXT, a Garda Civil de Tráfico e Demarcación de Estradas do Estado, a Consellería de Medio Ambiente, a Deputación, os concellos de Pontevedra e Vigo e a Policía Local de ambas as cidades e de Vilagarcía de Arousa, así como senllos portavoces de Audasa e Acega.

No encontro, que estivo presidido polo subdelegado do Goberno, Antonio Coello, precisaron que, ademais das distraccións, o seguinte motivo de accidentes foi a velocidade excesiva ou inadecuada e, en terceiro lugar, non respectar a prioridade de paso.

Tal e como engadiron, o incremento na circulación rexistrado na provincia, sumado ao envellecemento dos vehículos, foi outro factor a ter en conta.

Con todo, o número de accidentes mortais sucedidos nas estradas interurbanas pontevedresas experimentou unha lixeirísima baixada con respecto ao ano anterior, pasando dos 22 sinistros con outros tantos falecidos a un menos, é dicir, 21. Sumando as vías urbanas, o total foi de 29 accidentes.

O dato contrasta co de Lugo, onde se rexistraron 19 mortos máis, e co de Ourense, onde o número de vítimas subiu en seis. Pola contra, nas estradas da Coruña os accidentes mortais baixaron de 46 a 40 e o número de falecidos pasou de 56 a 44.

Os datos estatísticos tamén reflicten que no territorio pontevedrés a franxa de idade máis castigada situouse entre os 25 e os 54 anos e a maioría de falecidos foron homes.

Na reunión celebrada este martes tamén se analizou a distribución da sinistralidade segundo os días da semana e concluíuse que se reparte de xeito bastante uniforme, posto que só o 19% dos accidentes mortais ocorridos en vías interurbanas rexistráronse en fin de semana e, fundamentalmente, en desprazamentos de curto percorrido e en horario diúrno".

SAíDAS DA VÍA E CHOQUES. As estradas convencionais aglutinaron o 75% dos accidentes con resultado de morte. Así mesmo, a saída de vía constituíu o tipo de sinistro que máis vítimas e de maior gravidade xerou durante o ano 2014. Polo que respecta ás colisións, as máis graves foron por alcance e as frontolaterales.

Todos os datos abordados por esta Comisión servirán de base para deseñar campañas específicas destinadas a atallar as causas de accidente, cunha maior presenza da Garda Civil naqueles lugares e momentos nos que se detecta maior sinistralidade e coa colaboración de todas as administracións implicadas.

Segundo explicaron, "incidirase na visibilidade de peóns, no uso do cinto e dos sistemas de retención e en trasladar aos condutores a necesidade de adecuar a condución ao tipo de vía pola que se circula e ás circunstancias concretas que se dan en cada caso".

Comentarios