O Exército do Aire e a Armada solicitan inspeccionar as planadoras de Sito Miñanco

O elevado consumo das superlanchas preséntase como o principal escollo para o seu uso ►Servirían para o rescate de inmigrantes na área do Estreito e o apoio a operacións aéreas

Exterior de los astilleros Facho, en Cambados, donde se hallan las lanchas creadas para transportar cocaína y a las que se pretende dar nuevos usos. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Exterior dos estaleiros Facho, en Cambados, onde se achan as lanchas creadas para transportar cocaína e ás que se pretende dar novos usos. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

As impresionantes lanchas rápidas que, segundo a Policía, empregaba a organización de José Ramón Prado Bugallo, Sito Miñanco, para introducir toneladas de cocaína en Europa a través de Galicia poden ter unha segunda vida útil logo de ser intervidas.

As embarcacións, que continúan baixo vixilancia nas instalacións dos estaleiros Facho, nunha zona estratéxica entre a desembocadura do Umia e a entrada da ría de Arousa, xusto en fronte da Toxa, están a ser inspeccionadas estes días polos responsables de loxística da Armada e do Exército do Aire, que realizarán un estudo para comprobar se poden resultarlles útiles para o exercicio do seu traballo.

Os primeiros en achegarse a Pontevedra foron representantes da Armada, que pretendían empregar polo menos dúas das tres embarcacións aprehendidas a Miñanco en Galicia para o rescate de persoas en augas do Estreito de Xibraltar. O seu gran tamaño, próximo aos 20 metros de eslora, e o feito de que dispoñen de grandes espazos baleiros no seu interior (pensados para o almacenamento de fardos de cocaína), permítelles dar cabida a un bo número de pasaxeiros.

Lancha creada para transportar cocaína, situada nos estaleiros cambadeses Facho e á que se pretende dar un novo uso. DP
Unha das lanchas. DP


No apartado negativo áchanse os aspectos puramente económicos. As superlanchas da organización criminal dedicada ao tráfico de cocaína montan motores dunha potencia fóra do común, o que fai que o seu consumo sexa moi elevado. Ademais, o mantemento das mesmas tamén está por encima da media das embarcacións empregadas polas Forzas Armadas.

Nos próximos días, espérase a visita ás instalacións nas que se atopan provisionalmente as planadoras de persoal do Exército do Aire, que, do mesmo xeito que a Armada, interesáronse por elas. No seu caso, o seu destino sería o apoio marítimo ás operacións que, desde o ceo, desenvolve este departamento do Ministerio de Defensa.

A principal característica destas lanchas, ademais do mencionado tamaño, é a súa velocidade, podendo achegarse aos 150 quilómetros por hora.

Por outra banda, na mesa do ministro do Interior áchase unha proposta para elevar ao Poder Lexislativo que partiu da Brigada Central e que ten como obxectivo erradicar a construción deste tipo de embarcacións.

Dáse a circunstancia de que dúas das tres superlanchas comisadas no citado estaleiro estaban matriculadas e, polo tanto, podían navegar de forma legal. A idea das autoridades é impedir a construción destas embarcacións que non teñen outra utilidade que o transporte de cocaína.

Comentarios