Estudian un novo tren circular que uniría Pontevedra coas 62 estacións galegas

CC OO deseña un dobre circuíto, con tres frecuencias diarias, que eliminaría os actuais transbordos entre paradas
(IMG_1103.JPG) ESTACION TREN Foto generica de los andenes y si pillamos algun tren mejor17267
photo_camera Estación de ferrocarril de Pontevedra. RAFA FARIÑA

O sector ferroviario de Comisións Obreiras continúa coa súa cruzada de mellorar o tren en Galicia e á súa anterior proposta de reforzar as liñas de proximidades suma agora a de pór en marcha un novo tren circular por toda Galicia, que conectase as 62 estacións da rexión, eliminado así os actuais transbordos e recortando sensiblemente tempos de viaxe, sobre todo, entre as grandes urbes.

Cita, a modo de exemplo, a conexión de Pontevedra con Lugo. Segundo o modelo actual, a saída sería ás 17.45 horas para chegar á Coruña ás 18.50 horas e enlazar ás 19.45 horas con outro convoi para chegar finalmente á cidade amurallada ás 21.42 horas. é dicir, case catro horas de viaxe, tendo que deixar para o día seguinte o regreso cara a Pontevedra. "Isto recórdanos ao tempo dos trens a vapor", critica Antón Conde, responsable provincial de CC.OO. para o sector ferroviario.

Mapa cos novos traxectos. CC OO
Mapa cos novos traxectos. CC OO

A idea que acaba de pór sobre a mesa, para que as administracións implicadas recollan a luva, supón pór en marcha un dobre tren circular por toda Galicia (un en cada sentido), con tres frecuencias diarias.. "É un modelo funcional que recolle a experiencia de mobilidade destes últimos dous anos, especialmente influída pola chegada da Alta Velocidade a Ourense e as melloras en infraestrutura e seguridade que se están realizando no Eixo Atlántico, así como na liña Vigo–O Porto", apunta.

Destaca que as últimas políticas de mobilidade (como bonificación de viaxes) provocaron unha gran afluencia de viaxeiros cara ao tren. Con todo, esta strong <>avalancha "tensou a capacidade do servizo e necesítase un plan de mobilidade ferroviaria que, aproveitando o trazado e a infraestrutura actual, integre as estacións galegas e adáptese ás necesidades da poboación".

NOVO TRAZADO. Segundo o responsable de Comisións, o proxecto é perfectamente executable coas vías e a maquinaria actuais. "Non sería necesario facer ningún investimento en strong <>loxística. Bastaría con reaxustar traxectos e horarios", apunta.

A principal novidade consiste nun trazado único por toda Galicia, que interconectase as 62 estacións, de tal modo que un pasaxeiro só tivese que apearse cando chegase ao seu destino, sen ter que efectuar transbordo algún, como ocorre actualmente.

"É máis, unha persoa que saíse de Pontevedra podería percorrer toda a comunidade -por exemplo, nunha viaxe turístico- e regresar ao momento de partida sen baixarse do tren en ningún momento. E cun único billete", destaca Conde.

Ese circuíto circular non sería pechado senón que contaría cunha conexión en Ourense coas liñas de longa distancia que conducen cara á Meseta e o Leste peninsular.

Outra das saídas incluídas é cara ao país veciño, para complementar os servizos actuais de mobilidade na rexión Galicia–Norte de Portugal.


E tamén estaría unha terceira vantaxe: a posibilidade de unir o novo tren circular coa rede de strong <>proximidades que tamén propón o sindicato, e que conta co beneplácito de todas as administracións ás que foi presentada.

Un dos obxectivos da proposta é acabar coa actual despoboamento en Galicia, especialmente en zonas do interior. Un tren áxil e versátil, unido ao transporte público, contribuiría a dinamizar o territorio e limitaría o transvasamento de poboación cara ás grandes cidades. "Na década 2011-2021, a poboación da provincia da A Coruña diminuíu en 26.990 persoas; a de Lugo, en 25.517 habitantes; a de Ourense, en 28034, e a de Pontevedra en 19.236 residentes. En total, Galicia perdeu unha poboación de 99.777 habitantes. Coma se desaparecesen dunha plumada todos os habitantes de Santiago (98.000) ou ou os de Pontevedra (82.828)", destaca Antón Conde.

O sindicalista realizará a presentación pública deste proxecto o vindeiro mércores en Santiago, no marco da Alianza Ibérica polo Ferrocarril.

Comentarios