Do timo da estampita á estafa con cartóns de strong <>Google Play. A sofisticación dos delincuentes deixa cada día máis pampas ás forzas da orde, pola súa capacidade para deseñar enganos un paso máis aló dos tempos actuais.
O último exemplo desta ‘reconversión' produciuse o pasado xoves na franquía que a danesa Tiger posúe na rúa Daniel da Sota. Sobre as 11 horas, unha das empregadas recibiu a chamada dun suposto repartidor de mercancía alertando de que tiña paralizada unha entrega porque faltaban por abonar 5.200 euros.
A inexperta nova (só levaba cinco meses na tenda) quedou petrificada, sobre todo cando o interlocutor lle dixo que se non recibía inmediatamente o diñeiro perderíase todo o material e a empresa sufriría unha severa sanción económica.
Presa do nerviosimo, aclaroulle que neses momentos só dispuña de 3.375 euros, ao que o teórico repartidor respondeu que saíse con urxencia da tenda e dirixísese a un estanco, onde recibiría novas instrucións.
«A verdade é que esta forma de reclamar unha suposta débeda resulta bastante estraña, pero a moza estaba tan ansiosa que nin reparou niso», recoñece Mónica Gómez, directora financeira e de Recursos Humanos de Tiger.
CARTóNS DE 500 EUROS. Sempre a través do teléfono e cun ton intimidatorio, o estafador dirixiu á súa vítima cara a varios estancos e tendas ‘gaming' da cidade ata acabar en Carrefour. En cada parada ía adquirindo cartóns de Google Play: en tres ocasións por importes de 500 euros e nos restantes de 50 e de 20 euros.
«Parecía coma se estivesen seguindo os seus pasos de cerca, ou cun rastreador, porque lle ían indicando por onde ir e corrixíanlle cada vez que tomaba unha ruta equivocada», engade Gómez.
Unha vez cos cartóns no seu poder, o dependente rascaba o protector ata desvelar un código, que enviaba despois ao seu interlocutor en forma de foto a través de strong <>WhatsApp. Deste xeito, o delincuente conseguía que eses fondos pasasen a engrosar a súa conta de Google. Un engano rápido e limpo, imposible de rastrexar.
A Policía sospeita que eses fondos se invisten en strong <>criptomonedas e que é o sistema que empregan actualmente as grandes redes de narcotráfico para blanquear os seus ilícitos ingresos.
Logo de strong <>dúas horas dando voltas por toda a cidade, e de ter en albas tanto aos seus compañeiros, como aos seus xefes e á súa propia familia (porque en ningún momento contestou ás insistentes chamadas ao seu teléfono), a dependenta regresou á tenda. Foi nese momento, cando comentou o ocorrido cos seus superiores, que se decatou de que fora vítima dunha estafa.
«Está moi afectada polo ocorrido e é certo que todo soa moi raro, pero hai que ter empatía coa xente e porse na súa pel», matiza Mónica Gómez.
En calquera caso, e fronte a quen consideran a actitude da empregada como «moi sospeitosa» (non falta quen apunta, incluso, á súa complicidade na estafa), Mónica Gómez apela á presunción de inocencia. «Imos esperar ao que resolva a Policía antes de sacar conclusións». De momento, a moza continúa no seu posto de traballo, «aínda que o está pasando fatal».
Google non se fai cargo
A responsable de Tiger laméntase de que Google se desentienda desta estafa. «Dixéronme que podían bloquear os cartóns se non se cobraron xa, pero que non ían devolver o diñeiro porque a compra fora voluntaria». O mesmo ocorre co seguro: ao non haber roubo nin timo non cabe compensación algunha.