A falta de sitio na milla de ouro frustra a aterraxe de novas franquías

As firmas do téxtil priorizan a opción de Benito Corbal, onde xa non hai oportunidades para grandes negocios ►As empresas de restauración piden lugares con facilidades de aparcadoiro ►Os prezos "desorbitantes" e as zonas con locais baleiros disuaden ao resto
Gente paseando este martes por Benito Corbal. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Xente paseando este martes por Benito Corbal. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

Grandes marcas do sector servizos barallaron nos últimos meses a posibilidade de instalarse en Pontevedra, pero finalmente desistiron da idea por varios factores que consideran claves para a viabilidade dos seus negocios.

Segundo as fontes consultadas, as firmas do téxtil só teñen ollos para Benito Corbal, onde agora mesmo xa non quedan locais baleiros para grandes desembarcos. As de restauración demandan lugares con facilidades de aparcadoiro, o que fai refugar varias rúas do centro, e outro tipo de franquías tiran a toalla tras visitar outras posibles localizacións e contemplar locais pechados, véxase as rúas Michelena ou Gutiérrez Mellado. Os prezos tampouco axudan e en máis dun caso abocaron ás compañías a desistir de instalarse na urbe.

Oti Lorenzo, da Axencia Inmobiliaria Bolboreta, sinala que "nos últimos meses xa houbo sete ou oito franquías que me dixeron que descartaron Pontevedra, porque o estudo de mercado non lles saíu favorable. Noutros casos veñen os responsables de expansión e en canto ven dúas ou tres rúas boas con locais pechados xa non lles gusta. Agora as franquías miran moito onde abren e, se cadra, dentro de Galicia priorizan Vigo ou Santiago", urbes con máis poboación.

Dentro das marcas coas que contactou esta axente inmobiliaria atópanse cadeas de artigos de agasallo e do mundo da hostalería. Pero non son as únicas que testaron a posibilidade de abrir en Pontevedra. Moitas outras doutros subsectores sondaron a posibilidade de abrir na cidade, pero un dos grandes problemas é que a maior parte quere un oco que non existe en Benito Corbal ou zonas literalmente pegadas. "O primeiro que fan as franquías é marcar un redondel sobre o mapa e de aí non se moven, aínda que lles ofrezas a ganga do século", sinala Lorenzo.

PRÓXIMA INCURSIÓN. Gadis podería deixar libre o seu local e ocupar outro
O grupo Gadisa informou aos traballadores de Pontevedra de que planea a apertura dun novo supermercado no centro da cidade, para o que barallou distintas localizacións. Así o aseguran fontes sindicais, ás que tamén lles chegou o rumor de que a localización con máis cartas é o parking e a antiga gasolineira Costa Giráldezsituados en Benito Corbal. Oficialmente, os axentes implicados en ambas as partes non se pronuncian, pero a hipótese con máis forza é que a operación implicará o peche do actual supermercado Gadis de Benito Corbal, que pasaría a quedar libre.


HÁNDICAPS. Na actualidade só hai catro locais en aluguer a pé da milla de ouro, pero con difícil encaixe para as grandes cadeas. Un deles foi ocupado pola firma de moda Branco ata 2017, cando pechou as súas portas por mor de dous concursos de acredores que non puido remontar e que desembocaron no despedimento de 850 empregados e o peche de 102 establecementos en todo o país.

A renda que piden os propietarios resulta excesiva para os negocios con facturación máis contida pois, segundo indican axentes do sector, achégase aos 9.000 euros mensuais. E, ao mesmo tempo, as súas dimensións teñen difícil aceptación para os imperios con máis cash, xa que a superficie útil está repartida en tres plantas estreitas.

Outro local dispoñible é o que ocupou por última vez unha franquía de Andrea Milano, pero de novo as súas dimensións quedan curtas para as grandes marcas e, ademais, a súa localización afástase do núcleo duro da milla de ouro. Un terceiro é o que mantivo con vida ata finais de 2019 El Chiringuito, neste caso un establecemento máis céntrico, pero con poucos metros cadrados. E o cuarto, situado no ecuador de Benito Corbal, tampouco acaba de convencer aos inquilinos en potencia.

Os prezos tamén pon barreiras á ampliación da actividade comercial noutras zonas céntricas da cidade. Manuel González Pajariño, propietario da Inmobiliaria Pedrosa, coñeceu hai uns meses o caso dunha coñecida firma de venda de audífonos que "acabou refugando a posibilidade de abrir en Pontevedra porque non atopou o que buscaba e o que estaba dispoñible era moi caro".

O axente inmobiliario asegura que as rendas que se están pedindo por algúns locais son "desorbitantes" e, como indican compañeiros do gremio, confirma que isto fai que se xeren zonas con varios establecementos baleiros que acaban actuando como un elemento disuasor á hora de abrir un negocio. "En realidade Michelena é unha rúa moi transitada, pero hai moitos locais baleiros porque moitos néganse a baixar as rendas e iso ao final afecta á ocupación. Ten que dar un o paso para que o resto anímese".

José Luis Leiro, responsable da Inmobiliaria Leiro, engade que as posibilidades para aparcar cerca do establecemento conforman outro factor que examinan a conciencia as compañías que tentean a súa apertura na cidade do Lérez. Sobre todo as que se dedican á restauración e, particularmente, as que operan no campo da comida rápida. "O que queren é que se poida aparcar fácil, por iso neste caso máis que un problema de falta de locais ou de prezos, o que máis inflúe é o aparcadoiro. O seu perfil de cliente busca moito a comodidade e, polo que nos din, Pontevedra resulta moi incómoda para a que xente que vén de fóra".

ÚLTIMAS APERTURAS. Volvendo centrar o foco en Benito Corbal, cabe recordar que a última apertura empresarial foi obra da cadea de produtos cosméticos Rituals. A firma rapidamente ocupou o local que quedou libre tras o peche de Uterqüe, a marca de alto standing de Inditex que, no caso de Pontevedra, solicitaba mellores datos a través do comercio online que a través do comercio físico.

Anteriormente, a outra apertura que tivo lugar na milla de ouro correu a cargo da empresa de venda de lencería Tezenis, a cal deu substitución a Mango despois de que esta trasladásese ao Gran Garaxe. Pola súa banda, Sfera, a marca low cost del Corte Inglés, abriu a finais de febreiro de 2018.

Comentarios