A falta de persoal obriga a pechar antes da hora os despachos de billetes de Renfe

O contratempo ocorreu nun dos días de maior tráfico de viaxeiros e colleu por sorpresa a decenas de usuarios, que tiveron que recorrer ao despacho de billetes a través das máquinas
photo_camera O peche dos portelos derivou aos usuarios ás máquinas do vestíbulo para adquirir os seus billetes.. DP

"Nos máis de 30 anos que levo na estación de Renfe de Pontevedra, xamais ocorrera isto", comentaba, sorprendido, un operario da empresa ferroviaria ao ver como poucos minutos logo das 18 horas, os despachos de billetes de información e despacho de billetes estaban pechadas baixo sete chaves. A explicación hai que buscalas na falta de persoal, un problema que o persoal vén arrastrando desde hai meses e que onte chegou ao seu punto álxido.

Segundo explica Rafael Tenor, delegado de CC OO en Adif para Pontevedra, «a estación de Pontevedra leva moito tempo con serios problemas para atender todas as quendas ao completo», unha parcela que é competencia directa de Renfe pero que a empresa eludiu resolver, a pesar das reiteradas advertencias dos sindicatos. «Prefire mirar para outro lado no canto de lanzar unha oferta de emprego público que cubra estas carencias», insiste o sindicalista.

O persoal encargado de atender os despachos de billetes na estación pontevedresa ascende a nove operadores. O horario de atención ao público vai desde as 6.30 horas ata as 22 horas, repartido en quendas de mañá e tarde.

Cada ciclo debería estar integrado por dúas persoas, "pero sumando descansos, vacacións, permisos e demais, a escaseza de persoal é tal que ultimamente hai moitas ocasións en que só está un traballador".

De feito, o panorama este venres era o seguinte: un empregado tiña licenza de paternidade, outro día de asuntos propios, tres descansaban, un está de baixa, outro de vacacións e dúas realizaron a quenda de mañá, polo que non quedaba ninguén para dar a substitución pola tarde.

PECHE. Este desaxuste laboral provocou que sobre as 18.07 horas pechásense as portas dos despachos de billetes, unha vez que a quenda de mañá completou a súa xornada.

Minutos despois, a estación pontevedresa foi un fervedoiro de usuarios, pois os venres é un dos días en que se rexistra maior tráfico de viaxeiros, sobre todo polo regreso de universitarios. "E ademais hai que ter en conta que aínda hai xente de vacacións, que se move moito en tren, e que un importante volume de traballadores desprazados fóra de Pontevedra elixen este medio de transporte para volver aos seus fogares cando chega o fin de semana", puntualiza Rafael Tenor.

O estupor inicial deu paso á resignación e ao uso do único recurso que quedaba aos viaxeiros para adquirir os seus billetes: as máquinas expendedoras. "é certo que o servizo está asegurado, porque tamén os poden adquirir no propio tren ou por Internet, pero non é o mesmo. A xente, sobre todo maior, adoita necesitar explicacións, información e detalles que unha máquina non vaiche a dar. Co engadido de que se te equivocas ao comprar, xa non hai volta atrás, mentres que en despacho de billetes sempre podes rectificar", subliña.

Comentarios