Fartos dos atrasos, os usuarios demandan a suspensión da peaxe

Os condutores enfróntanse a diario a severas limitacións de velocidade e cortes continuos de carriis
Belén Paz, usuaria de la AP-9
photo_camera Belén Paz, usuaria de la AP-9

Os usuarios da autoestrada móstranse moi indignados cos efectos que están a ter as obras de ampliación no tráfico. Denuncian reducións de velocidade, atascos, cortes de carris e outros efectos negativos que converteron a vía de alta capacidade nunha estrada na que un sabe cando entra, pero non a que hora sae.

Ademais deste conxunto de prexuízos, o que máis molesta é que a concesionaria, Audasa, non aplique unha rebaixa na peaxe, cuxo prezo se mantén nos 3,60 euros entre Pontevedra e Vigo. Moitos afectados incluso demandan a suspensión completa da cota, tendo en conta que actualmente as características do servizo víronse mermadas.


Belén Paz, usuaria da autoestrada: "Cando se executaron as obras en Portugal deixaron de cobrar. Aquí sufrimos as obras, reducións de carriis, limitacións e atascos, e seguimos pagando"

PRONÓSTICOS. Belén Paz, de 44 anos, é usuaria diaria da autoestrada por motivos de traballo, "porque vivo en Vigo e traballo en Poio". Cando lle preguntan polos efectos das obras da autoestrada, non tarda en deixar aflorar o seu malestar. "Paréceme incrible que sigan cobrando, porque as condicións do servizo non son as mesmas (que anteriormente)". Belén incide en que "cando se executaron as obras na autoestrada de Portugal deixaron de cobrar, algo totalmente comprensible, porque non podían ofrecer o mesmo servizo. En cambio, aquí sufrimos as obras, reducións de carril, limitacións de velocidade e atascos, e seguimos pagando o mesmo".

Ao seu xuízo, a ampliación está a interferir de forma moi negativa no tráfico e, para máis inri, alerta de que a situación "empeorará". Segundo lle comunicou "un coñecido que traballa nas obras", está previsto que ao longo deste mes prodúzase o peche dun carril en cada sentido na ponte de Rande. "Agora mesmo puxeron a velocidade máxima a 60 quilómetros por hora e xa é unha tolemia, porque a xente circula con présa e non permítenche circular a esa velocidade. Imaxínache cun carril menos".

Juan Cid, usa a AP-9 por traballo: "É indignante que teñas que ir a 60 quilómetros por hora durante un tramo importante e que manteñan o prezo tan elevado que ten a peaxe"

Juan Cid, de 35 anos, é usuario habitual da autoestrada e, como o anterior testemuño, móstrase enfadado polos efectos colaterais das obras. "É indignante que teñas que ir a 60 quilómetro por hora durante un tramo importante e que manteñan o prezo tan elevado que ten a peaxe. A estrada xa non está nas mellores condicións, pero é que agora tamén temos que soportar limitacións de velocidade, atascos e o tema das obras".

Juan aínda non puxo unha folla de reclamacións, "porque o ritmo diario de traballo é tan elevado, que che indignas, pero non paras a reclamar", No entanto, considera que os afectados deberían mobilizarse. "Seguramente tería algún efecto".

PLANIFICACIÓN. Ana Belén Pérez, 44 anos, é veciña de Pontevedra e circula pola autoestrada todos os días laborables para acudir ao seu traballo, situado en Bouzas (Vigo). Desde que comezaron as obras en Rande, ten que saír "con media de hora de antelación de casa, porque non sabes o que che vas a atopar". "Ás veces a caravana é enorme e, como che pille un día retorto, con moitas incidencias e camións por diante, non chegas a tempo, porque se acumula moita xente nun único carril e non hai fluidez".


Ana Belén Pérez, usuaria da AP-9:
 "Teño que saír de casa con media hora de antelación, porque non sabes o que che vas a atopar. ás veces a caravana é enorme (...) e non chegas a tempo"

Ana Belén atopouse coa situación de ter que chamar á súa nai ou á gardería para avisar de que está "en caravana" e de que non chega á hora de recollida do seu fillo. Como moitos outros, presume que hai días nos que tardaría menos tempo pola estrada nacional, pero non se arrisca, porque entón deixaría de beneficiarse dos descontos que goza como usuaria de Vía T (polos que paga só a viaxe de ida a Vigo se vai e volve no mesmo día). Aínda non reclamou Porque di que non ten tempo para pararse na peaxe. Con todo, pensa facelo "se existe a posibilidade de tramitar a reclamación por Internet". Ao seu xuízo, a concesionaria "non pode seguir cobrando o mesmo polo servizo que estás a ofrecer".

MÁS DESCONTOS. Andrea Alonso, de 34 anos, viaxa de luns a venres de Vigo a Sanxenxo e únese ás reclamacións que demandan unha rebaixa ou incluso a suspensión temporal da peaxe. "Antes de chegar a Rande hai tramos nos que practicamente estás parado, porque non hai beiravía e por calquera incidencia o tráfico detense. Máis preto de Pontevedra pérdese un carril e é normal atoparse atascos ou ter que circular durante un bo tramo a ente 20 e 30 quilómetros por hora".

Andrea Alonso, viaxa a diario pola autoestrada: "Non me queixo de que haxa obras, porque supostamente son para mellorar a autoestrada, pero si de que che cobren o mesmo, porque o servizo empeorou"

Andrea é beneficiaria dos descontos aprobados polo Ministerio de Fomento para os usuarios da VIA T, pero demanda outro tipo de compensacións, pois recorda que este tipo de bonificacións "xa estaban vixentes antes dos traballos de ampliación". "Non me queixo de que haxa obras, porque supostamente son para mellorar a autoestrada, pero si de que che cobren o mesmo, porque o servizo empeorou".

15 MINUTOS MÁS. Laura García, de 22 anos, viaxa por autoestrada de luns a xoves entre Vigo e Pontevedra. Tamén é beneficiaria dos descontos do VIA T, pero aínda así considera que "pagar 3,60 euros por este traxecto é unha estafa, porque a autoestrada non está en condicións".

Laura García, usuaria habitual da AP-9: "Pagar 3,60 euros polo traxecto entre Vigo e Pontevedra paréceme unha estafa, porque a autoestrada non está en condicións. Tardo case 15 minutos máis"

Laura cre que o aforro de tempo respecto das alternativas da estrada nacional ou a estrada de Vilaboa "é practicamente nulo". De feito, desde que comezaron as obras en Rande, calcula que tarda "case 15 minutos máis" en realizar o mesmo viaxe que facía hai uns meses. "Deberiamos non ter que pagar, porque, aparte do tempo, están a reducir o limite de velocidade e hai retencións".