Pontevedra asómase ao mundo árabe no IES Montecelo

Dez estudantes do instituto falan aos seus compañeiros sobre a cultura, as paisaxes e a gastronomía dos seus países de orixe ► O CIFP Carlos Oroza colaborou servindo té árabe e baklava

Los diez alumnos que participaron en la exposición junto a su profesora. DP
photo_camera Os dez alumnos que participaron na exposición xunto á súa profesora. DP

Tres deles naceron en España, outros chegaron a Pontevedra de pequenos e hai algúns que á súa curta idade xa poden contar a dura experiencia vivida antes de chegar ao seu país de acollida, con apenas 13 anos. Todos teñen en común que estudan no IES Montecelo e que son de orixe árabe. Alaa, Anás, Soufiane, Hamza, Rita, Chaimaa, Fátima, Monsiff, Ismail e Elias protagonizaron este martes unha actividade divulgativa promovida pola docente Patricia Diz, que compaxina o seu labor como profesora do ciclo de Peiteado e Estética coa de estudante de Pedagoxía na Uned, puxo en marcha "esta práctica real co alumnado" e escolleunos a eles para centrarse no concepto "inclusión".

Man a man coa orientadora do instituto, Mar Gómez, prepararon co alumnado de orixe árabe unha completa exposición na que cada un falou dun tema, desde os paisaxes á gastronomía, pasando pola educación, as vestimentas, a cosmética e a música e o baile dos países onde naceron ou onde teñen as súas raíces familiares. Tamén abordaron asuntos máis espiñentos, como o racismo ou a discriminación.

Tres deles naceron en España, outros chegaron de pequenos coa súa familia e dúas deles, xa adolescentes

A maioría proveñen de Marrocos e estudan FP básica de Xardinería, Vehículos e Peiteado e Estética ou o ciclo medio de Artes Gráficas, pero tamén hai unha moza palestina, no seu caso alumna do ciclo medio de Farmacia

Outro momento da exposición. DP
Outro momento da exposición. DP

Na exposición do seu traballo non faltaron os maniquís con auténticas vestimentas ou bustos tocados con panos, así como instrumentos musicais ou tapices. O apartado gastronómico tivo un gran protagonismo, pois grazas á colaboración do profesor do CIPF Carlos Oroza Marcel Schaal, pois xunto ao alumnado de FP básica do seu centro elaboraron baklava, unha sobremesa típica árabe, e té moruno que serviron na PonteVan para os asistentes.

A actividade repetiuse ata tres veces: dous delas para dous grupos de alumnado de FP básica e unha terceira para familiares e para os compañeiros de 1º dos ciclos medios e superiores do instituto.

Comentarios